Tittade till poolen idag. Jag lämnade 1 m vatten, hällde i vinter medel o lade på vinterplåtar i september. Nu fanns det ca 40 cm kvar....läcka? Eller avdunstning....?
 
Troligen en läcka. Hur mycket avdunstar det på vintern?
 
Nu vet jag inte hur lufttätt vinterplåtarna är mot poolen, men vatten dunstar på vintern.
Tvätt torkar när man hänger ut den på vintern, även om man hänger tvätten på ett ställe där det är vindstilla, vattnet fryser först men sedan så dunstar vattnet bort från kläderna.
 
Min erfarenhet är att det inte dunstar ett skit från poolen på vintern, iallafall inget som kan mätas i lägre vattennivå.

Har det försvunnit en halvmeter vatten så har du ett hål. Det som är bra är att hålet sannolikt är i nuvarande vattenlinje. Du vet också att det inte är i kopplingar eller rör eftersom dessa ligger högre upp (antar jag).

Vad finns i vattenlinjen? Lampor? Trappa?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Jo men det har väl även fyllts på med regn/snö? Eller är dessa plåtar täta?
 
Beror väl på hur plåtarna ser ut. Själv har jag tak så det rinner inte in något vatten alls.
 
Detta mysterium fick sin lösning i samband med uppstarten i maj. Poolstegen hade gjort hål i linern då den vid ett tillfälle satts i utan gummistopparna. Nu lagat o 100% tätt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.