Har nyss flyttat in i nya huset som har enskilt vatten. Skulle koka vatten till pastan ser då att vattnet nästan ser lite fläckigt ut i kastrullen, typ som när olja kan flyta på vatten.
Efter det kokat blev vattnet grått och lite grumligt??
Varför, inte vågade vi göra mat av det. Har aldrig druckit vatten heller, men hundarna gör ju:S
 
Snailman
Är det en nygjord djupborrad brunn?
 
Nej den e nog jättegammal
 
Kanske kan vara en ide att tömma brunnen för att få in nytt vatten.
 
Har huset varit obebott länge?

Pröva & spola länge.................... och se om det blir nån skillnad.
Hur ser det ut när du spolar upp det i ett glas, är det klart från början eller klarnar det om det får stå en stund?

Om det blir som en gråvit beläggning i kastrullen när du kokat vattnet så kan det vara kalk.
Kontakta kommunens miljökontor & kolla om du kan lämna ett vattenprov via dem.
 
Skicka in ett vattenprov innan ni dricker..det är skönt att veta att det är ok... :)
 
I glas så ser vattnet ut att ha ok färg...men jag har aldrig kollat vatten innan *S* Håller jag dte mot fönstret så trodde jag först det var som små vattenbubblor i men det är dte nog inte men det ser lite grumligt ut, el typ som små små smala streck i.

När vi kokade vattnet blev hela vattnet grått gick inte att se igenom efter en stund.

Huset ej obebott, var en vecka mellan dem flytta ut och vi in men vi har varit här under tiden och använt vattnet.
Dem har ju druckit vattnet. Dem tog prov för ett år sen sa han och det var inte optimalt men det var drickbart, fanns en bakterie i som man kunde bli lite dålig i magen av sa han.

Ja vi har funderat på vattenprov, men vi har tänkt koppla in kommunalt, tanken var att dte skulle gjorts nu direkt men väntar på en offert till, förra offerten var 37 000 för typ 15 meter grävning, o sen slang då, dyrt tycker vi.

Får väl gå till affären och köpa vatten utan kolsyra till alla hundarna hehe dyrt när man har många men vad gör man inte.

Man blir iaf vääldigt torr om händerna av att tvätta dem i vattnet.
 
Spola länge och gör ett vattenprov. varför ge pengar till kommunen om ditt eget vatten är okej?
 
Vi har slängt ut biden och bytt toa
Så vi spolade ut allt efter vi stängt vattnet så det har ju spola
t länge. Vi ska koppla in kommunalt avlopp om man gräver lika bra o ta vatten då med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.