Har kopplat slang via Gardena grenkoppling på husets vattenutkastare till IKEAS utekök, Grillskär, där vattnet ansluts till kranen via ännu en Gardenakoppling. Om jag har vattnet på via utkastaren genom slangen men använder kranen i uteköket då och då, klarar koppling och kran vattentrycket som ligger på när kranen är stängd eller riskerar det gå sönder av det?
 
tommib
Gardena kopplingar är inte helt säkra, jag skulle inte lämna ett sådant arrangemang trycksatt utan uppsikt. Min rekommendation skulle alltså vara att stänga av vattenutkastaren varje gång du är klar med uteköket.

Jag undrar också om en vanlig trädgårdsslang verkligen är lämplig för långvarigt bruk för dricksvatten.
 
Jag har lämnat en trycksatt gardenaslang som brustit då trycket ökat pga att solen värmde slangen. Dräneringen fick visa att den fungerar den gången. Personligen litar jag inte på gardena för trycksatta system.
 
tommib tommib skrev:
Gardena kopplingar är inte helt säkra, jag skulle inte lämna ett sådant arrangemang trycksatt utan uppsikt. Min rekommendation skulle alltså vara att stänga av vattenutkastaren varje gång du är klar med uteköket.

Jag undrar också om en vanlig trädgårdsslang verkligen är lämplig för långvarigt bruk för dricksvatten.
Har köpt en livsmedelsgodkänd slang.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.