Jag hade tänkt mig att dra fram infällda Pex rör-i-rör till en kommande vattenutkastare för varm och kallvatten, och det är ju okej enligt säker vatten om man drar de infällda rören innanför isoleringen i ytterväggen (de räknas då som innanför ytterväggen). Men hur kopplar man smidigast ihop vattenutkastaren med pexrören? Finns det något snyggt och smart sätt att lösa detta på, eller får man nöja sig med att skarva bakom en inspektionslucka i väggen?
 
Krilleman
Denna är det enda jag har sett som är inbyggt, men har aldrig installerat själv. Just denna ser dock ut att vara endast för enkla utkastare.
 
Den verkar ju klockren för enkla utkastare. Undrar om det finns någon variant för varm/kallvattenutkastare? Jag drar frågan till LK, förhoppningsvis får man snabbt svar.
 
Redigerat:
Flinka LK svarade på några timmar. Och LK Kopplingsskåp VUK funkar utmärkt för dubbelutkastaren, man får borra extra hål och beställa en RSK 294 99 (påse med tätningsprylar).
 
Krilleman
Jag har alltid sagt att LK är bra på kundservice! Ytterligare ett bevis på det. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.