Min KA envisas med att jag i badrummen skall ha EL värme ingjutet i golvet.
Till saken hör att jag självklart har gjutit in golvvärme i hela platten så jag har egentligen redan golvvärme i badrummet. Han menar på att man kan inte få den "konfort" värmen i badrummen som man vill ha, med bara vattenslingorna från bergvärmepumpen. Och så tycker han att det är skönt och ha sommartid, när pumpen inte går så hårt, och då kunna brassa på ordentligt i badrummet på elslingorna... för där vill man ju ha varma golv även på sommaren....

Jag tycker att de verkar sjukt onödigt. Dessutom 10tusen dyrare bara för elslingorna, sen skall dom gjutas in med...

Är det någon som har både och?

DVE
 
Ja, det är precis som du själv säger: Sjukt onödigt, och dyrt både att installera och ha i drift. Du har ju redan golvvärme.
 
Vissa tycker att det är helt onödigt att ha varmt badrumsgolv på sommaren, andra tycker att det är en nödvändighet. Handlar helt om vad man har för preferenser. Jag personligen hade skippat elslingorna.
 
Precis, det är ju en smaksak. Ett badrumsgolv med klinkers blir inte speciellt kallt på sommaren. I alla fall inte i ett modernt hus med vettig isolering i bjälklaget vilket jag antar att du har eftersom du redan har vattenburen golvvärme. Vill man kunna ha värme i golvet på sommaren, pynta 10kkr, om inte lägg de pengarna på semester med familjen eller lite onyttig hemelektronik ;)
 
Skönt med lite medhåll...

DVE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.