Hejsan.
För drygt 1 månad sedan var jag med om en vattenskada i min lägenhet, därav har jag en fläkt i lägenheten just nu. Det går inte att bo i den för tillfället, pga inget kök, men har inprincip alla min saker där. Inklusive kläder. Var i lägenheten idag och hämtade lite kläder och nu när jag kommit hem känner jag att kläder luktar ganska mycket. Kan inte beskriva lukten för har aldrig känt något liknande innan som jag kan jämföra med. Känner ju av att det luktar rätt mycket i lägenheten, speciellt där fläkten står och har alltid tänkt att det är den som gör att det luktar. Min fråga är alltså, är det fläkten som luktar eller har jag det blivit fukt/mögel i lägenheten?
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
BirgitS
En fläkt i sig kan ju inte göra att det luktar däremot kan den göra att lukter sprids omkring på ett annat sätt. Jag antar att det är ett försäkringsbolag inblandat och då kan det ju vara bra om du pratar med dem om lukten som har satt sig i kläderna.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Det är inte så enkelt att ett vatttenlås tagits bort eller torkat ut? Det luktar ju avlopp då...

Att det skulle bli mögel medans man torkar med fläkt låter ganska otroligt, eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.