Vi har byggt ett nytt hus. Efter 24 timmar fick vi en stor vattenskada då rörläggaren slarvat. Detta reglerades av hans försäkriongsbolag. Nu har det gått 4 månader och igår rann det vatten på väggarna igen. Således en ny vattenskada. Hussäljaren sa att garbo försäkringen gällde. Min fråga är om jag måste betala självrisk, säljaren visste ej.
Finns det någon med liknande erfarenhet eller har haft att göra med Garbo?
 
Garbo betalar aldrig så länge som det finns garantier kvar, så vitt jag förstått. Och nog måste du väl ha mer än 4 månaders garanti på huset?

Om det är frågan om ett tillverkningsfel låter det som om säljaren försöker dumpa över kostnaden på dig. Något du inte skall acceptera i.m.o.
 
Anlita en advokat så att ni har någon på er sida som kan tala om vad som är bäst för er.
Eller kanske bara ring konsumenttjänsten i er kommun ?
Hoppas det löser sig.
 
Hej tusv,

Gå in på Gar-Bos hemsida och klicka dig fram, GAR-BO FÖRSÄKRING AB, förmodligen är det klokt att göra en skadeanmälan. Du kan ju inte få mer än ett avslag. Det är ju annars fel som uppstår efter det att vanliga försäkringar och garantier har upphört att gälla som Gar-Bo är avsett att täcka.

Det smartaste borde väl annars vara att anmäla skadan på din hemförsäkring, för att sedan låta det bolaget göra upp med ansvarig entreprenörs försäkringsbolag ? Är det inte så det går till i bilskadesammanhang ?

Helt klart är ju att 4 mån garanti känns kort ...

Lycka till
/MF
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.