Hej!!
Jag har nyligen köpt ett mockfjärdshus och renoverat en hel del.
Men när jag tog bort paneltaket i sovrummet upptäckte vi att det var mögel och blöta plankor i taket. Vi rev upp golvet på övervåningen och det var en mindre fläck där som var dåligt trä intill väggen av kallutrymmet.
Då till min egentliga fråga, är det någon som har bytt ut golv tak eller gjort något liknande på ett mockfjärdshus?
Det fans ju inga reglar i väggarna, och golven verkar vara gjorda på samma märkliga vis vi vet inte riktigt hur man ska få det bra när det inte finns något att fästa reglar i.
Mvh Marcus
 
Hej husen är byggda med ett så kallat lättbjälklag. Inga reglar utan en limmad massonitskiva i vardera kant på de liggande golvbrädorna. Även väggarna är byggda på detta sätt. De liggande golvbrädorna är 3 lager 7mm plankor som är limmade på varandra med den mittersta förskjuten så det bildas not och spånt för att passa nästa golvsektion.
 
Finns en snickare som startat ett företag som "hjälper" folk med elementhus, pm:a mig om du vill veta mer... lr googla "elementhus mockfjärd" så hittar du nog företaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.