Y
När det regnar så åker allt vatten längst med vägen, bärandes på fin "sand" och såklart landar detta framför uppfarten så bilarna blir leriga.

Det är en brunn där (röd markering) med slutet betonglock och allt täcks av lera.
Vi har prövat att gräva ur och fylla med grovt grus vid uppfarten, men leran fyllde igen det rätt snabbt.

Funderar på om vi skulle göra minidike. gräva ut längst gräsmattan före uppfarten, lägga dräneringsrör, fylla med grovgrus, och sätta en brunn före uppfarten med öppet galler för verkligen sluka överflödsvågorna.
Sen anar jag att jag får gräva ur sand och så ur brunnen några gånger per år men bilarna kanske slipper bli leriga... Alternativt om vi gräver ner en liggande trumma i början av uppfarten, dold. Vet inte hur jag ska beskriva den teorin men stort tomhål under infarten kanske tar en stund att slamma igen.

Vägkant med lera och markerad brunn med ett betonglock, gräs och grusväg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Brunnen med betonglock, vet ni att det är för dagvatten och inte spill ?
Om det är för dagvatten och vi utgår från att ni får ändra på brunnen så verkar det vettigt att byta till en kupolbetäckning då brunnen idag verkar ligga i en lågpunkt enligt din beskrivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.