Jag tänkte snygga till mitt gamla inkommande vatten, dels flytta på vattenmätaren och dels sätta den i ett skåp. Ser ut så här idag, fast med isolering runt då rören då. https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-pa-isolering-foer-inkommande-kall-vatten.350733/
Kommer att flytta in det på väggen i en wc till höger om bilden, då jag ska bygga litet kök där rörkonstruktionen är nu. Hursom...
Ser att det flesta vattenmätarskåp har en massa avstick redo om man vill. Bör man skaffa en sådant, och vad har man avsticken till? För mig är iaf det så att inkommande (kall)vatten går till en fjärrvärmecentral och sedan vidare ut till resten av systemen - värme, dricksvatten. Men i vilka fall skulle man teoretiskt ha nytta av avstick innan fjärrvärmecentral? Jag undrar förstås eftersom det är billigare att köpa ett skåp utan avstick, men vill inte dumsnåla nu om jag skulle behöva avstick i framtiden.
 
kulle
Det är bara om du vill gå med kallvatten direkt till något ställe tex. det lilla köket.
Oftast behövs det inte
 
  • Gilla
Husnerden
  • Laddar…
Ja
kulle kulle skrev:
Det är bara om du vill gå med kallvatten direkt till något ställe tex. det lilla köket.
Oftast behövs det inte
Jag kan idag inte se att jag skulle vilja det, och då känns det ju onödigt att köpa ett sådan skåp. Då lutar det åt ett simplare.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.