Min vattenmätare rör sig ryckigt ungefär var 10-sekund. Rör sig jättelite framåt. Samtidigt låter det ett litet dunk i rören. Jag har kollat toaletterna och upptäckt att det läcker jättelite o det är fixat. Tog hjälp av forumet här! Hällde blå färg i cisternerna o såg att det rann ut i toaletterna. Trodde det var problemet men tyvärr var det inte det.
Värmer upp villan med bergvärme.
Kommunen bytte vattenmätare för ett par veckor sedan. I höstas servades pannan.
Någon som har nåt förslag???
 
S
Var det samma med gamla mätaren
Med tryckstötar utifrån gatan kan det bli på det viset , hör med kommunen , dom får komma och kolla , det är ju ny mätare
 
S skutten11 skrev:
Var det samma med gamla mätaren
Med tryckstötar utifrån gatan kan det bli på det viset , hör med kommunen , dom får komma och kolla , det är ju ny mätare
Den gamla mätaren var inte sådan. Den rörde sig aldrig när ingen kran mm var på.
 
Har mejlat kommunen men inte fått något svar därifrån än.
 
S
Du får ringa till VA-avdelningen hos kommunen , det med mail kan komma att gå runt , då den som läser kanske inte vet vad som är vad , i bland har dom lejt ut den delen till någon entreprenör
 
S skutten11 skrev:
Du får ringa till VA-avdelningen hos kommunen , det med mail kan komma att gå runt , då den som läser kanske inte vet vad som är vad , i bland har dom lejt ut den delen till någon entreprenör
Jag ringde o de har varit här från kommunen. Han tog dän mätaren o böt backventil o nu är det lugnt. Han kunde inte förstå det. Tror att mina bekymmer med vattenmätaren kanske beror på en trasig ventil i pannan och att det kommer tillbaka.
 
Den lär inte gå fortare än vad den ska, så jag skulle bara låtsats som om jag inte sett det. Inte mitt jobb att hålla koll på att deras utrustning funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.