Hej hus-vänner!
Jag har ägt en dragig sommarstuga några år som jag haft det bra i sommartid, men hitills har jag kallställt den varje vinter. Det var inga problem när det bara fanns sommarvatten.

Nu har det dragits fram kommunalt VA och jag tänker mig även passa på att bygga ett modernt dubbel garage. Med VA så ökar möjligheten att vistas där vintertid, men där ny vattenberedare och vattenmätare ska placeras så tänker jag att garaget kanske är en bättre plats än i huset. Visst får jag spola lite längre tid i kranen tid för varmvatten in i huset, men om något fryser sönder vid t.ex strömavbrott så minimeras skadorna.

Jag har inte wifi i stugan och ingen granne har nycklar dit.

Tips & tankar, någon?
 
RoTe
Vattenmätaren i garaget och varmvattenberedaren i huset, som du tömmer när du kallställer?
 
  • Gilla
Kronhus och 2 till
  • Laddar…
Stugan är inte så välisolerad idag så jag lär ha frostfritt bara i valda utrymmen av huset, dvs där det krävs. Med tiden kommer jag även isolera huset bättre, men det kan ta några år.
 
S
Jag har vattenmätare i garaget, varför vet jag inte. Men jag måste ha värme på där under vintern vilket kostar massor i onödan. Bara för att det är en bra ide nu betyder det inte att det är en bra ide sen. Jag hade nog försökt att få till mätaren i huset
 
  • Gilla
Kronhus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.