Hej alla smarta

Jag rensade mitt mjukböjda avlopp bakom tvättställsskåpet, och drog fram denna. Vet nån vad det är och hur man får tillbaka den om den är viktig? Det är väldigt trångt med skåpet framför
 
  • Genomskinlig plastdel som troligen tillhör avloppssystem, ligger på ett brunmönstrat bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör med mjukböj bakom tvättställ, rör i vit plast och silverfärgad rörkoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du skruvar loss muttrarna på bägge sidor om vattenlåset så får du bort vattenlåset så att du ser bra,
Närbild av ett vattenlås under en diskbänk med markerade muttrar för demontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Funkisfia
  • Laddar…
Hej Tack!

Jag skruvade bort den nedre, och drog med smala fingrar bort...förstår inte vem som lämnat så mycket långt hår där :giggle:, det är trångt mot väggen bakom lådor och skåphyllor så det går inte att se...och så fick jag tag på gummigrejen och drog ut den, har ingen aning om vad det är eller hur den ska sitta eller om den ens behövs
 
Ah nu förstod jag :D då ser det ut så här Hand som håller en demonterad vit rördel med svarta tätningar mot en beige bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en öppen behållare med smutsiga avlagringar på en beigefärgad textilbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Yay nu såg jag var jag kunde trä på den Stort Tack Trevlig Helg :D
 

Bästa svaret

Var så god. Å ja den delen du drog ut måste sitta i på rätt sätt, för den delen är en del av vattenlåset.
Om den delen saknas så finns det inget vattenlås.
 
  • Gilla
Funkisfia
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Var så god. Å ja den delen du drog ut måste sitta i på rätt sätt, för den delen är en del av vattenlåset.
Om den delen saknas så finns det inget vattenlås.
Ok då var det ju jättebra att den kom tillbaka på plats :D! Det var ju ett långt hål i den genomskinliga så när jag skruvade bort den vita som du sa gick att se hur den skulle sättas fast :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.