Som min rubrik skvallrar om, jag letar efter ett vattenlarm som känner av flödet på inkommande kommunalt vatten och vid ev "läckage" stänger av inkommande vatten.

Jag har alltså redan sådana små lokala "varnare" under diskbänk/diskmaskin. Men nu letar jag efter ett lite smartare system med flödesavkänning. Vet att jag har sett ett sådant larm i något inrednings/renoveringsprogram på TV, men det var länge sedan.

Har ni några tips?
 
Precis!

Tackar för tipset!

/Johan.
 
Ingenjören skrev:
Intressant att de hade med hänvisning till ett test av läckagevarnare på hemsidan ovan.
Där kunde man ju även läsa om alternativa fabrikat.

[länk]

/Ingenjören
Det vore intressant och höra ett utlåtande av nån som äger en vattenfelsbrytare. Enligt beskrivningen finns det två lägen på brytaren -hemma och - borta. Att den fungerar när man har de i borta läge betvivlar jag inte men hur den kan fungera om den står ställd i hemmaläge kan jag inte riktigt begripa. Hur känner den skillnaden på ett läckage i ett rör eller om man tappar upp lite vatten i ett glas exempelvis?
 
Per72 skrev:
Det vore intressant och höra ett utlåtande av nån som äger en vattenfelsbrytare. Enligt beskrivningen finns det två lägen på brytaren -hemma och - borta. Att den fungerar när man har de i borta läge betvivlar jag inte men hur den kan fungera om den står ställd i hemmaläge kan jag inte riktigt begripa. Hur känner den skillnaden på ett läckage i ett rör eller om man tappar upp lite vatten i ett glas exempelvis?
Det står ju att den stänger flöde/tid och var programmerbara så det är nog inga konstigheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.