Hej!

Nu husägare sedan ett par månader som hört ett droppande ljud inifrån en vägg i ett av sovrummen. På andra sidan väggen finns badrum med dusch.
När jag hört det här droppande ljudet har jag gått ner i källaren och lyssnat i rummet under där rör går ner från bjälklaget till ett element och tänkt att droppandet kommer från rören som går till elementet.

Varit iväg ett par dagar och kom hem idag och såg detta på väggen.
Se bilder för vägg och element i rummet under.

Hur går jag vidare? Riva upp väggen för att lokalisera var vattnet kommer ifrån?
 
  • Vägg med fuktskada och synliga vattenränder som går neråt från ett hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt rum med synliga rör som går längs väggen ner till ett vitt element, med tecken på fukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vänta vänta... du har hört ett droppande i ett par månader och inte gjort nåt?? Säg inte de till försäkringsbolaget för då lär du inte få mycket till ersättning med sån försumlighet..
De du gör är att stänga av vatten. Och ringer försäkringsbolaget. Så skickar de ut rätt folk.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Är det från värmekretsen de läcker blr du ha lågt /obefintligt tryck i systemet nu. Så du kan ju kolla tryckmätaren för att se om de verkar va där eller om det är tappvatten som läcker.
 
P Patzie skrev:
Vänta vänta... du har hört ett droppande i ett par månader och inte gjort nåt?? Säg inte de till försäkringsbolaget för då lär du inte få mycket till ersättning med sån försumlighet..
De du gör är att stänga av vatten. Och ringer försäkringsbolaget. Så skickar de ut rätt folk.
Feltolkat. Bott här två månader och hört droppandet kanske 2 kvällar den senaste månaden.
 
Ah tänkte väl😅 som sagt stäng av vattnet. Och ring försäkringsbolaget😁
 
P Patzie skrev:
Är det från värmekretsen de läcker blr du ha lågt /obefintligt tryck i systemet nu. Så du kan ju kolla tryckmätaren för att se om de verkar va där eller om det är tappvatten som läcker.
Trycket är oförändrat.
 
Då är de tappvatten, så stäng av så lokalt de går så slipper du förhoppningsvis vrida huvudkranen och bli helt utan vatten innan försäkringabolagets snickare/rörisar rivit och lagat.
 
P Patzie skrev:
Då är de tappvatten, så stäng av så lokalt de går så slipper du förhoppningsvis vrida huvudkranen och bli helt utan vatten innan försäkringabolagets snickare/rörisar rivit och lagat.
Det borde ju vara inne från badrummet som är på andra sidan väggen så får chilla med dusch/tvätt där inne till jag fått tag på försäkringsbolaget 👍. Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.