I mitt gårdshus har det blivit blött på väggen i vardagsrummet. Väggen ligger precis nedanför sovrummets element, då de nya hyresgästerna som flyttar in i helgen ökade upp värmen till full värme (har haft underhållsvärme ett par månader då det stått tomt) Så uppstod en stor blöt fläck och väggen samt lister är fuktiga.
Elementet stängdes av och fläcken verkar torka upp.
Såg att trycket sjunkit lite i värmeväxlaren.
Jag har inget hushållsvattenrör som går genom dessa väggar.

Vad kan detta står för?
Hur ska jag gå tillväga nu? är det försäkringsbolaget man vänder sig till??
Vad kan ha hänt och hur dyrt kan detta bli??

Oroliga Nip
 
På din beskrivning låter det inte som att det är ett fjärrvärmerör som läcker utan någonting kring anslutningen till en radiator, dvs din sekundärkrets.

Nästa steg borde vara att kontrollera hur mycket som ev. tagit skada av läckaget.
 
Betyder det att jag behöver riva ner väggen för att kontrollera detta?
Som kvinna är jag inte så bevandrad i detta, men om jag kontaktar mitt försäkringsbolag kanske dom kan hjälpa mig?
Om det är sekundärkretsen som du skriver om, som har pajat, är DET en dyr historia och är det en VVS:are jag kontaktar för detta tro?
 
Om det endast droppar från en radiator så kan det knappast vara dyrt att fixa själva läckaget.
Däremot är det omöjligt för mig att svara på om och i så fall hur stor fuktskada läckaget orsakat.

Ring in en VVS:are för att kolla på läckaget och fråga samtidigt om han/hon tror du behöver sanera en ev. fuktskada.
 
Nip skrev:
Som kvinna är jag inte så bevandrad i detta, men om jag kontaktar mitt försäkringsbolag kanske dom kan hjälpa mig?
Helt rätt tänkt, kontakta försäkringsbolaget, då får de bedöma skadan, ni kan komma överrens om vad som ska göras och av vem.

Jag är dock helt säker på att det inte har det minsta att göra med ditt kön huruvida du är bevandrad i fuktskador eller inte. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.