Jag har en sådan till handfatet i ett badrum. Om trycket är högt så kommer vattnet att hamna fel men det följde med stryppluggar för att montera i blandarens anslutning.
 
  • Gilla
haavard
  • Laddar…
Jag har liknande men det är lugnt. Bara igår när jag meckade med vattenrören och tömde dom. När jag öppnade huvudkranen igen då kom vattnet stötvis blandat med luft, och sköt då lite över kanten. Där stod jag och såg ut som påpissad.
Några bekanta om såg den hos oss ville genast också ha.
 
Inga problem till vardags, men det är spännande när man pillat på systemet och fått luft i rören. Luften komprimeras då och skjuter ut vattnet med en himla fart. Jag brukar låta frun vara först på kranen när jag varit där och pillat.
 
  • Gilla
lazy rick och 2 till
  • Laddar…
Svaret är "ja", den skickar vattnet någotsånär rakt ut. Jag köpte en och installerade men mitt handfat är bara 30 djupt så det flödade över trots begränsare.

Jag har den nerpackad med hela rasket och kan skänka den till dig ifall du vill testa?
jag har bytt och satt in vanlig blandare...

Sök Camargue Trend 110 på Bauhaus,kan inte få med länken via mobilen.

Nerpackad Camargue Trend 110 blandare och tillbehör i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Synd jag redan hade hört på de andra och köpt den jag länkade till...
Om det inte funkar kan jag nog använda den som badkarsblandare!
 
Så här blev det.


Kromad köksblandare med rinnande vatten över handfat i en svart bänkskiva, trävägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är vitsen, jämfört med en gammal hederlig blandare?

Flashigt (flushigt :) ) ? Eller finns det någon särskild praktisk nytta med denna variant?
 
Det är ingen praktisk vits men himla kul och snyggt!
 
Typ så ja.
 
KOW
Du och jag är för gamla för sånt fjask.

Protte
 
Fördelar: Det är lättare att få ungarna att tvätta händerna.
Nackdelar: Det bildas kalkbeläggningar i "fallet" så det krävs extra städning. Inget för den som har varierande vattentryck då det krävs strypning i anslutningen för att vattnet skall träffa rätt. Utan strypningar blir det som en bidé för stående typ :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.