Jag ska sätta igång en Husqvarna 3027 i stugan och är på jakt efter en ny vattencistern (Den saknas helt). En nyproduktion på J-Davidsson kostar nästan 3000 kr med frakt. En kompis till mig som är konstruktör på en mekanisk verkstad kan cadda upp och låta svetsa en ny i rostfritt till en lägre peng.
Mitt problem är bara att jag inte har måtten... Har googlat ihjäl mig men finner icke några mått. Det är tydligen samma mått på cisternen i 3026 och 3027. Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan ta mått på en sådan här cistern och delge mig. Skulle uppskatta det mycket.
Tanken är att tillverka en cistern i rostfritt med påsvetsad muff med invändig R15 gänga så att det går att gänga på en mässingskran med värmebeständig tätning. (bild på kranen bifogad).
Om någon mer är intresserad så går det såklart att göra fler.

Tacksam för hjälp med måtten.

/Christian

Renoverad stuga med Husqvarna 3027 spis och nybyggt köksskåpstomme utan vattencistern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mässingskran med korsgrepp och gängad anslutning mot träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Explosionsritning av Husqvarna 3027 med markerad vattencistern och detaljerad förteckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Finns en grupp på Fejjan som heter "Vi som använder vedspis"
Där finns NÄSTAN lika mycket kunskap som på Byggahus.se
 
Super Då ska jag kolla där. Tack
 
Hej, jag såg precis din tråd. Tråden är gammal och har säkert gått av… Fick du tag på måtten? Fixade din kompis en ny? Jag är också på jakt efter en ny tank. Tacksam för återkoppling.
Vänligen Niclas
 
Hej,
jag har en sådan tank, begagnad, som du kan få köpa om du vill. Med tillhörande lock och kran.
. Båtdelar demonterade på träbrygga, gräs och vit-röd stol i bakgrunden, sax och brunt löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • En hörna utomhus med en spegel, smidesjärnsplattform, krukväxter, lykta, tegelgolv och fallna blad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blommande växter med olika färger och fasformer. Tomater och petunior är synliga. Grönt, lila, rött inslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två personer ligger i säng, ser uttagna ut, skämtsam bild, kudden i bakgrunden, otydligt uttryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre träplankor med olika motiv: elefant, träd, nedersta svart. Konstnärligt, sliten textur, rustik charm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband, högtalarskal, träbänk, reflektion, löv, skala i kilohertz, mätinstrument för ljud eller radio.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klippig kustlinje, solsken, stilla vatten, fläckvis vegetation, en del av havsutsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I isidorochbella skrev:
Hej,
jag har en sådan tank, begagnad, som du kan få köpa om du vill. Med tillhörande lock och kran.
Härligt bild som kom med i mitten =)
 
  • Haha
xLnT
  • Laddar…
I isidorochbella skrev:
Hej,
jag har en sådan tank, begagnad, som du kan få köpa om du vill. Med tillhörande lock och kran.
. [bild]
Hej, om du har kvar vattencisternen så är jag intresserad av att köpa den av dig. Mitt tel.nr är 073-1411519.
Mvh Mats
 
I isidorochbella skrev:
Hej,
jag har en sådan tank, begagnad, som du kan få köpa om du vill. Med tillhörande lock och kran.
. [bild]
Hej och tack för återkoppling!
Jag såg precis ditt svar. Ja, jag är intresserad av att köpa tank och lock.
Kan du ringa mig? Vänligen Niclas 076-8812101
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.