Har en vattenburet radiator i ett rum som bara blir varmt, går ej att sänka, har bytt termostat och ventil men släpper fortfarande igenom varmvatten.

Funderingar??
 
Har du bytt HELA ventilen?
 
L lat skrev:
Har du bytt HELA ventilen?
Ja, både den vänstra och högra
 
  • Vit keramisk termostatknopp bredvid en demonterad, gammal termostatventil på en grå yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det är bara en insats plus ett termostathus. Insatsen sitter inne i ventilhuset. Bild på en ventil:
 
  • Guldfärgad termostatventil för radiator, vit bakgrund, VVS-komponent, glänsande, reglerar vattentemperatur och flöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Josth skrev:
Men det är bara en insats plus ett termostathus. Insatsen sitter inne i ventilhuset. Bild på en ventil:
Där sitter den nya.
 
  • Vit element med termostatventil, dammiga lameller, smutsigt golv, vit vägg, synlig kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du någon bild på hur det såg ut innan du bytte insatsen och termostaten med de gamla grejerna?
 
J Josth skrev:
Har du någon bild på hur det såg ut innan du bytte insatsen och termostaten med de gamla grejerna?
Så ser de ut
 
  • Vit värmeelementradiator med termostatventil, dammig, mot grå vägg, parkettgolv syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, på dina bilder syns alltså de gamla grejerna, inte de nya du bytte till? För mig låter det som något fel på själva ventilhuset som då alltså ser ut som det är fastsvetsat i själva radiatorn och inte går att byta separat(?)
 
J Josth skrev:
Ok, på dina bilder syns alltså de gamla grejerna, inte de nya du bytte till? För mig låter det som något fel på själva ventilhuset som då alltså ser ut som det är fastsvetsat i själva radiatorn och inte går att byta separat(?)
Ja, den sitter svetsad med radiatorn, får se i kväll om jag kan ta ur ventilen och göra rent inne i
 
Du måste ha koll på termostaten när du monteras så att du sätter den så så den träffar stiftet. Den ska vara fullt utskruvad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.