OggeSttrid OggeSttrid skrev:
Hej, jag har ett stort hus och är rädd att 230v inte räcker. Finns det 380v. Jag lyckas inte hitta någon sådan


Med vänlig hälsning,

Oscar
Hej
Du måste beskriva närmare vad du menar för att vi ska förstå frågan.
/ Björkskär
 
B Björkskär skrev:
Hej
Du måste beskriva närmare vad du menar för att vi ska förstå frågan.
/ Björkskär
Det handlar om apparaturen innan shunten, som man tydligen måste ha (den som kan ha wifi). Ber om ursäkt om jag förstått det hela fel.
 
Menar du kanske värmepumpen som gör att vattnet i golvvärmesystemet blir uppvärmt?
 

Bästa svaret

Hej igen
Är det du menar en värmepump, elpanna, cirkulationspump eller något annat?
Vad har du för värmekälla i huset?
Vad är problemet just nu?
Kan du ta en bild på det du menar och lägga upp ?
/ Björkskär
 
B Björkskär skrev:
Hej igen
Är det du menar en värmepump, elpanna, cirkulationspump eller något annat?
Vad har du för värmekälla i huset?
Vad är problemet just nu?
Kan du ta en bild på det du menar och lägga upp ?
/ Björkskär
Jag har inte än vattenburen golvvärme, men vill installera det. Är osäker på terminologin. Ber om ursäkt för detta. Det är den som som sitter innan fördelarshunten. Jag har bara sett instruktioner och den tycks vara nödvändig.
 
J
Ska du installera, men inte vet hur man gör, kan det vara smart att ta in offerter från någon som kan, sen kanske du kan göra delar av jobbet själv.
 
O olofh skrev:
Menar du kanske värmepumpen som gör att vattnet i golvvärmesystemet blir uppvärmt?
Ja, jag tror det. Det låter bekant iaf.

Mvh,
Oscar
 
J Jerald Stuartson skrev:
Ska du installera, men inte vet hur man gör, kan det vara smart att ta in offerter från någon som kan, sen kanske du kan göra delar av jobbet själv.
Yes, tror det blir en sådan lösning. Är mest nyfiken hur det fungerar så jag inte blir lurad på kostnaden.
 
Har du inte golvvärme idag så är det ett rätt stort/dyrt arbete om du inte gör allt själv. Själva luft/vatten värmepumpen installerad och klar kan du räkna ca 100 000kr för.
 
J
O olofh skrev:
Har du inte golvvärme idag så är det ett rätt stort/dyrt arbete om du inte gör allt själv. Själva luft/vatten värmepumpen installerad och klar kan du räkna ca 100 000kr för.
Det är för lågt räknat, snarare 120-150tkr.
 
J Jerald Stuartson skrev:
Det är för lågt räknat, snarare 120-150tkr.
What ever. Jag tror tyvärr TS har större utmaningar än så. min ecodan gav jag 95tkr men det var 2år sen så det kan nog stämma med ditt spann om de också dragit iväg lite i pris pga ökad efterfrågan
 
O olofh skrev:
Har du inte golvvärme idag så är det ett rätt stort/dyrt arbete om du inte gör allt själv. Själva luft/vatten värmepumpen installerad och klar kan du räkna ca 100 000kr för.

Fy fan. Har iofs en polare med erfarenhet av det. Ska nog kolla hur mycket han vill ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.