Vi skall lägga in vattenburen golvvärme när vi renoverar om köket+v-rum på 60m2,vi har fått en offert från Törefors Golvvärme på 26´ och det är bara mtrl,är det ett bra pris eller?? Någon som vet vart man annars kan vända sig till som är billigare?
 
chess skrev:
Vi skall lägga in vattenburen golvvärme när vi renoverar om köket+v-rum på 60m2,vi har fått en offert från Törefors Golvvärme på 26´ och det är bara mtrl,är det ett bra pris eller?? Någon som vet vart man annars kan vända sig till som är billigare?
Vill du jämföra materialpris så kan få ett par referenser på www.sigro.se och www.rinkabyror.se - ta din spec från Törefors och plocka ihop samma saker i respektive webbutik så får du en bra uppfattning om prisnivån. Speciellt mycket billigare än dessa båda är det svårt att handla gv-saker. Sigro säljer Roth och Rinkabyrör Wirsbo (Sigro kan iofs ta hem Wirsbo också).
 
P
Håller på med ungefär samma projekt, 60 m2 kök och vardagsrum. Har kollat på Sigros webbutik och kommit fram till ett pris om 34.115 inkl spårade skivor, plåtar mm.

Var hittar man Törefors?? ;)
 
När jag kollade priser i nov -05 var Törefors billigast till mina då aktuella 70 m2.
Har varit i telefonkontakt med Törefors ett par gånger efter leveransen.
Inget fel på deras grejor bara mitt tänkande eller uteblivet tänkande.... :cool:
Måste ge högsta betyg till service och support!!!!!!
Prova och ring till Rinkaby och ställ några frågor :p
 
SnickarPelle skrev:
Prova och ring till Rinkaby och ställ några frågor :p
Först ringer man Wirsbo och frågar vad man ska ha och hur man gör, sedan ringer man Rinkaby eller Sigro och beställer.... :)

Kan Töreforts hålla samma priser är det ju toppenbra.
 
Bob_the_builder
Lundbergs värme har jag handlat en del av. De håller rätt skapliga priser de också, även om de har en rutten hemsida: www.lundbergsvarme.se. Dock tar de fram en offert på vad som helst med rsk-nummer på någon dag.

Edit: Per på Lundbergs säljer nog Sveriges billigaste golvvärmeplåt (om man bortser från en tomte på Blocket som vägrar sälja om han måste skriva ett kvitto...)
 
Bob_the_builder
Kan dessutom tipsa om att Wirsbo gör dimensionering och ritning om man ringer direkt till dem och säger att man ska handla på Rinkaby rör. Normalt sett så låter Wirsbo bara rörfirmor beställa den servicen, men Rinkaby jobbar ju inte på det sättet... Vem man handlar av i slutändan (och framför allt VAD) vet ju inte Wirsbo...
 
Vi har köpt våran golvärme från Töreforsgolvärme.
110kvm i betongplatta och 110 kvm i mellanbjälklag.
skunt och fördelare + termostater i alla rum.

38000:- det var det bästa priset vi hittade.

Häls Niclas
 
Det går att komma ner till ca 12000 för ett system på 5 slingor ca 70 m2.

1. Lägg på glespanel eller spånskiva klyvd i 30 cm bredd, inte färdiga skivor.
2. Köp plåt och slang via alternativ leverantör (t.ex http://www.jsonprodukter.se/)
3. Fördelare, termostater och styrning mm från rinkaby.

Detta har jag gjort. Provtryckte systemet utan problem förra veckan. :)

/Common
 
Det där med färdigspårad spånskiva blir dyrt.......
Jag valde glespanel 28x120. Finns liter bilder i byggdagboken november & december.
 
P
Hmmm, fick även jag en offert från Törefors i veckan på just 60 m2.... Hamnade oxå på runt 26' mén slangen fanns inte med i offerten..... :( Läs noggrant!!!
 
Har du kollat med "www.floore.se/"?
Jag har lagt deras vattenburna system och det funkar super....
 
Jag köpte slang på silvan och plåtar köpe jag av en firma man kan hitta på blocket.

Resten, (shunt + fördelare rumsreglering etc) köpte jag på Rinkaby.

Jag sparade massor med tusenlappar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.