Hej har köpt ett hus med golvvärme som förra ägaren dragit ur under sommaren, har en termostat och en svart ratt som det står temp-+ på, hur brummar jag igång detta igen? Har ställt termostat på 3 sen vridit ca ett kvarts varv uppåt åt gången från minus på den lilla svarta, tänkte jag gör så tills det blir behagligt? har även ett styrdon? Det står wilo på men den har jag inte rört mvh
 
  • Värmesystem med termostat och svart ratt märkt 'temp-+', rör och Wilo-styrdon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör och ventiler för golvvärme med termostat och svart ratt märkt "temp-+", under en träbalk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Har du en separat pump till din golvvärme? Är den startad?
 
Ja för det är på i badrum å där har det aldrig stängts av
 
R
Går pumpen och ingen värme då oavsett inställningar på rattar
 
Jo det ändrar sig om jag vrider på den svarta
 
  • Gilla
backstrom82
  • Laddar…
R
Hänger inte med riktigt , du sa starta den , bara sätta i stickproppen för pumpen så den går eller är det något annat som du funderar på , så fråga på bara
 
Ja alltså jag har stoppat i stickproppen men värmen är låg, då det svarta vredet är max i botten, prövade igår å vrida ett par varv på den å då kände jag hur det vart varmare fläckvis på golv, ganska direkt. Men det jag undrar är om jag ska vrida på den svarta tills jag hittar rätt temperatur så att säga
 
Försöker förklara så gott de går
 
R
Du säger fläckvis . då ligger slangarna tunt under . låt det gå ett tag nu framåt kvällen så det hinner värma på lite
Det ser ut att vara bara två slingor där och du säger GV i huset , är det ett litet hus ;) eller finns det mera fördelare .
Vad värmer du med ?
 
Jo hade just startat igång den, värmer direkt el å pellets pannan har han stängt av och tyckte den skulle startas på en månad
 
Jag har golvvärmen i kök, till badrum är det en annan station
 
R
Har du en shunt , ( om du vet hur den ser ut ) som reglerar värmen ut i huset
 
Är inte den med på bilden jag la upp? När ja googlar ser den ut så iaf
 
R
K kryssedirr skrev:
Jag har golvvärmen i kök, till badrum är det en annan station
Har du manualen så du kan se vad som är vad på den
 
Ska se om jag hittar någon, ingen aning om ja fick med någon
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.