Hej,

är det någon som kan hjälpa mig med en indikation; vad kostar vattenburen golvvärme ca i fyra rum fördelat på 100 m2? :|.

Kalla Fötter
 
D
Hur skall det förläggas? På existerande golv eller nyproduktion? Betongplatta, bjälklag m.m?
 
Hej, golvet ska förläggas på "rå" betongplatta och kopplas mot befintlig värmeanläggning
 
Flytande, i spårade frigolitskivor?
Ingjutet ovanpå plattan?
 
spårad frigolit
 
D
Runt 500:-/m2 kanske + arbetskostnad... Något billigare om du kör med grövre rör (runt 350:-/m2 med 20mm rör). Spårad frigolit är väl bland den dyraste lösningen.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Vattuman och 1 till
  • Laddar…
För 170kvm LK EPS 16 inklusive 2 fördelare, trådlösa termostater och 2 vattensäkra skåp fick jag ge 119.000kr.
Kvadratmeterpriset blir ju då 700kr men det är lite missvisande kanske eftersom det ju ingår fördelare och alla koppel och grejer för inkoppling, men det behövs ju i vilket fall...

Mvh,
Anders
 
Hej,

var de 119 000 inklusive installation...? I så fall låter det väldigt prisvärt. Jag betalar för material till ca 90 m2 ca 80 000. Arbetskostnad tillkommer.

Kalla Fötter
 
Betyder LK EPS 16 att frigoliten där spåren går är 16 mm tjock?
 
Ingår gör Golvvärmeanläggning, Trådlös Termostatreglering för fyra rum, Fördelarshunt till golvvärmekrets,
termostatreglering samt ett "skåp" i pannrummet dit det kopplas
 
Nej, det är bara material... Jag hade tur och hakade på någon kampanj de hade, jag tror det egentligen skulle kostat runt 140.000kr...

EPS16 är 16mm tjocka skivor med aluminium plåt på. Man kan sen lägga klinker direkt på skivorna så bygghöjd inkl. klinker blir under 30mm.

//Anders
 
ja, efter inläggen som kommer känns det onekligen lite dyrt...och kanske värt att kolla med även en annan firma....någon som har tips i trakterna runt Malmö - Lund? Jag har blivit rekommenderad firman och vill så klart inte tänka att jag blir lurad men det är klart att jag även vill kolla att jag får tt juste pris. Är inte ute efter "gratis", vill ha ordentliga grejor, men som sagt...

Kalla Fötter
 
Vi var tvungna att hålla nere bygghöjden... Jag jämförde fler paket och med de "billigare" EPS paketen (som nämnts ovan) skulle vi ha kommit 10-15.000kr billigare undan men då utan trådlösa termostater och vattensäkra skåp.

LK har varit otroligt bra att ha att göra med och glatt svarat på alla mina korkade frågor! :)
De har även ritat om slingorna åt mig tre gånger utan att gnälla...

Mvh,
ANders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.