jag ska lägga golvvärme 20mm i glespanel av spånskiveremsor och planerar att lägga parketten direkt ovanpå värmefördelningsplåtarna - jag har 22mm spån under.

kan man ha 7mm eller måste man ha 14mm parkett?

funkar laminat som väl är tunnare?

funderar på tjockleken om det blir svajigt eller liknande med för tunt golv?
 
Det blir inte svajigt om det är som jag förståt det..
Du har alltså under ifrån sett tänkt det så här reglar, 22 mm spånskiva, Remsor av spånskiva som gles, Fördelningsplåt, Laminat/parkett??
Är det så kan du köra med ett laminat golv direkt, Ofta är dom 9 mm vilket inte blir svajigt då du har det ordentligt under..

En kompis körde med endast 8 mm laminat direkt på spårfräst friggolit o det blev lite "mjukt" men det krävs låg framledningstemp hos han, Aldrig varmare än 32° har han behövt köra...
 
ok
jo det stämmer som du skriver ang underifrån
 
Hej!
Har oxå precis tänkt att göra så, tänkte kolla om det har funkat bra ?

I hallen har jag även tänkt att ha klinker närmast ytterdörr, idag ligger spånskivan och väntar på glesningen.
Hur skall man göra för att få en rimlig nivåskillnad mellan parkett och klinker, några ideer ?

MVH
Tobias.
 
ibland tar det lång tid att bygga..
jag har inte gjort golvet ännu - har dock köpt parkett.

nere kommer jag också att få nivåskillnad - kommer troligen att sätta metall list som är gjord för nivåskillnad.
 
J JanneSjo skrev:
ibland tar det lång tid att bygga..
jag har inte gjort golvet ännu - har dock köpt parkett.

nere kommer jag också att få nivåskillnad - kommer troligen att sätta metall list som är gjord för nivåskillnad.
Har du hunnit bygga färdigt ännu? Blev det 7 mm parkett? Blev det bra?
Jag ska nämligen göra ordning en övervåning på exakt samma sätt som dig, fast jag tänkte köra med 8 mm laminat på golvvärmen.
 
I Intershade skrev:
Har du hunnit bygga färdigt ännu? Blev det 7 mm parkett? Blev det bra?
Jag ska nämligen göra ordning en övervåning på exakt samma sätt som dig, fast jag tänkte köra med 8 mm laminat på golvvärmen.
Jag köpte vanlig parkett 13 mm tror jag och det fungerade bra.
Så har inte testat tunnare tyvärr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.