Tjena, måste man flytspackla på golvvärmen och i så fall, hur tjockt behöver man? Jag har inte så mycket att spela med på höjden....

jag har värmefördelningsplåtar också.
helst hade jag velat lägga klinkers direkt på golvvärmeslingorna och plåtarna
 
Redigerat:
Vad är det för system du har lagt?
 
LK 16mm
 
är det spånskivor under ?? då kan dessa röra sig och då tror jag du måste flyta minst 1,2 cm över slangarna + armera eller om du kör med fiber flytspackel men r inte 100% SÄKER
 
Jepp, spårad spånskiva under, reglat cc30
 
Golvgips på bara... Enklast och snabbast...
 
anders07 skrev:
Golvgips på bara... Enklast och snabbast...
mmm, kan man lägga 4-6 mm MDF?
 
Jag har spårad spånskiva, plåtar, golvgips, klinker. Funkar fint, har 40cc mellan reglarna
 
Hej!

LK har väldigt bra förläggningsbeskrivning om man ska lägga klinker på deras 16mm spårad skiva:
http://www.lksystems.se/sv/LK-Syste...varme/Monteringsanvisningar/Forlaggningssatt/

Så länge du följer monteringsanvisningar till punkt och pricka har du inget att frukta. Jag har lagt klinker ovanpå LK HeatFloor 22 och det funkar perfekt och känns helstumt utan knarr.

LK säger: 30CC-reglar, fastskruvade värmeplåtar, golvgips (också fastskruvad) och sen klinker som gäller.
 
  • Gilla
dahlmeister och 1 till
  • Laddar…
Zakalwe skrev:
Hej!

LK har väldigt bra förläggningsbeskrivning om man ska lägga klinker på deras 16mm spårad skiva:
[länk]

Så länge du följer monteringsanvisningar till punkt och pricka har du inget att frukta. Jag har lagt klinker ovanpå LK HeatFloor 22 och det funkar perfekt och känns helstumt utan knarr.

LK säger: 30CC-reglar, fastskruvade värmeplåtar, golvgips (också fastskruvad) och sen klinker som gäller.
Hur tjock är en mineeritskiva?
 
Mineritskivor finns i olika tjocklek.

Lägg traditionell golvgips. Bygghöjden får du ta. Tyvärr.
 
Här är ungefärliga bildspelet på hur jag gjorde.
30CC 70x45 Nivellreglar med cellplast, sen Heatfloor 22 (16mm rör) och fastskruvade värmeplåtar, sen Kiilto Start Primer, sen gipsskivor i riktning tvärs över värmeplåtar, limmade med Kiilto Flytfix + Fixprimer, också fastskruvade (man får ha koll så man inte skruvar genom PEX-slangen, men skruva bör man, i rätt ordning dessutom), sen vanlig fixprimer på golvgipset, sen valfri klinker. Det känns helstumt, knarrar ingenstans och klinkern känns varmare än parketten (det är samma värmeslinga som värmer både klinker och parkett). Många skiter i att skruva fast golvgipset i spånskivor av rädsla att punktera slangen, men det är det som gör susen. Höjdskillnad mellan parkett och klinker är cca. 8-10mm.

2013-10-01 23-02-08 - IMG_3116.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2013-10-14 21-58-37 - IMG_3194.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2013-10-15 23-46-22 - IMG_3195.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_7875.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dahlgren83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.