Håller just på att bygga ut sommarstugan. Utbyggnaden blir ca 16 m2, varav hälften badrum. I samband med utbyggnaden slår vi ihop två rum i gamla delen. I de tre nya rummen kommer vi lägga in vattenburen golvvärme.

Huset värms idag av direktel. Har med andra ord ingen panna. Någon gång i framtiden är tanken att installera solfångare och/eller en luft/vatten-pump och i samma veva byta ut befintliga elelement mot vattenburna.

Det blir då ett glapp på något år där vi inte har något att mata golvvärmen med.

Några tips på hur jag löser det här på bästa sätt? Vill kunna behålla så mycket av installationen som möjligt när jag går över till det permanenta systemet om några år.

Kollade på Uponor ElPush 12, men det blir dyrt då jag kommer behöva flera stycken.
 
jag tycker inte du ska börja krångla med något provisoriskt system utan istället bara köpa några flyttbara element med stickkontakt. då slipper du använda en rördel i onödan och får större möjlighet att komma fram till fler olika total-lösningar på värmeproducenter i framtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.