Hej

Jag har lagt vattenburen golvvärme i hall o badrum. Detta är mycket enkelt enligt mig. Kräver att man får riva mycket, men sedan är jobbet i sig relativt lätt och kul. Jag vill göra källaren roligare, så därför är jag sugen på att bila upp golvet, gräva ut, isolera med cellplast, lägga slang o sen gjuta igen.

Är det någon här som gjort liknande arbete? Jag vet att många tycker att det är helt onödigt, sätt in en fläktkonvektor istället etc etc. Det är mycket tid som går åt till detta, men man måste ju göra nåt med tiden man spenderar på jorden. :p
 
finns många här ine som gjort detta, ska även finnas fina bilder på när dessa jobb görs.
testa att söka & hör av dig om du ändå inte hittar vad du söker
 
Det var fina och mycket seriösa projekt. Men jag tänkte hela källaren på 100kvm.
Nån som gett sig på nåt sånt stort o kan svara på ungefär hur mycket det hamnat på kostnadsmässigt?
 
Du kan dubbla kostnaden för mitt projekt, har för mig det står i tråden någonstans. Och om det inte gör det har jag äntligen lyckats förtränga det. Tyvärr.
 
Inga större bekymmer... Bilade upp ca 40 kvm i min källare som är på 65 kvm. Sparade ett rum som ska bli kontor/gästrum/biorum. Det rummet är just nu lager för allting som ska hamna i andra rum när dom är färdiga, Suck...

Det är dock tungt att köra ut x kubik med sand, är man lat kan man ringa en slamsugare som suger ut det, en del säger att det går bra. Själv grävde jag ner 30cm eller nåt sånt och la på 20 cm frigolit och sen gjöt vi nytt. Kanonnöjd ångrar mig inte, det är helt underbart med varmt golv i källaren. Ska bara få på klinkers med...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.