Halloj
Vi håller på att bygga ett nytt badrum. Hur gör man om man vill ha vatten buren golvvärme i det? Lägger man glespanel fördelnings plåt golvspån ? hur tjock? Flytspackel och sen tätskickt och klinker.
Vill ha 20mm slang tror jag mest för att jag redan har endel plåtar.

Eller är det bättre att satsa på frästa golvspånskivor för 17mm slang och skippa plåtar och sen flyt på det?
 
Fick svar från uponor nu att de rekomenderar att man gjuter in slangen i avjämningsmassan
.Nån som testat detta?
 
Det är så de flesta gör. Jag med.
 
Hur ställde du fråga till Uponor då?
Ring gärna och ställ frågan en gång till och då även med hur tjockt spackel skikt dom rekommenderar ovanpå en 20 mm respektive 17 mm slang.
 
Redigerat:
Jag frågade hur jag skulle göra och de skickade en blochyr har den på jobbmailen så kan bifoga den nästa vecka
 
Kan man bifoga en pdf?
Jag fick ialla fal instruktionen om att använda rörhållarskenor och sen lägga slangen o sen på med flytspackel bygghöjd 40mm ink klinker. Men det står inget om slangtjockleken men antar att det är en klenare slang än 20 ialla fall.
Men jag har funderingar på att fräsa ner golvvärme slingan lite i golvspånet så det sticker upp en 10mm kanske och sen på med flyt.
 
Jag hänger på i den här tråden, så slipper jag öppna en ny.

Betonggolv, uppvärmd källare under, vattenburen värme, radiatorer. Vill höja golvet så lite som möjligt.

Tips och idéer på dessa förutsättningar mottages tacksamt.

//Rikard.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.