Hej

Jag har haft ett eländigt problem senaste året som jag försöker illustrera så fint på bilden nedan. När jag duschar så bildas det enorma vattenpölar från duschväggen sida.

Åtgärder som inte hjälp:
- Silikonera om 3 gånger (använt olika dyra märken)
- Kontaktat åf som bett mig ta bort silikon på insidan (blev lite bättre)
- Kontaktat hantverkaren som vägrar åtgärda det

När jag sätter på golvvärmet blir det värre. Finns det något jag kan köpa eller göra själv förutom silikon :)?

Duschhörna med marmormönster, silvriga duschdörrar, duschslang, blå märkningskludd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var är golvbrunnen som ska finnas i duschdelen.
 
S
Kommer vattnet från duschen eller från skvallerröret som det ser ut att vara brevid duschen? Ta en kula och lägg den vid duschväggen och kolla ifall den rullar mot golvbrunnen.
 
tommib
Jag tror att golvbrunnen är det där silverfärgade på väggen. Titta på hur plattorna är skurna, troligen är fallet rakt in där.

Själva problemet skulle kunna vara dåligt drag i brunnen. Har du rensat vattenlåset?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag tror att golvbrunnen är det där silverfärgade på väggen. Titta på hur plattorna är skurna, troligen är fallet rakt in där.

Själva problemet skulle kunna vara dåligt drag i brunnen. Har du rensat vattenlåset?
Som jag ser det, så är det då inte mycket till springa för vattnet att rinna ut på och då kan det vara goja där. Men som en skriver, är det bakfall så är det inte bra.
 
Jag har en väggbrunn, den fungerar som vanlig golvbrunn tänk bara att det är en fixtur som leder vattnet.

Vattnet kommer inte från skvaklerröret utan det är när man duschar och vatten nuddar duschväggen så går det igenom underifrån antar jag?
 
S Screew skrev:
Kommer vattnet från duschen eller från skvallerröret som det ser ut att vara brevid duschen? Ta en kula och lägg den vid duschväggen och kolla ifall den rullar mot golvbrunnen.
Testade kulan rullar fint ner, men tror när man duschar så hinner inte avloppet med så det byggs vatten och sen går den igenom under väggen. Avloppsilen är ren och ny men den är inte lite ”trög” antar jag.
 
Det är vådan av ha en sådan brunn. Den hinner inte med om det inte är ett riktigt stort fall, kanske med en extra försäkning vid väggen och på golvet. Sjön kan bli stor och då går vattnet vart vill, den väg som den finner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.