Betina
Falurött med vita knutar, inkl. vit sockel.
Snickarna har just monterat alla rännor och stuprör, som är vita.

Nu till problemet, markplaneraren har monterat svarta rör mellan de vita stuprören och de röda markrören. Det ser inte klokt ut med de svarta rören mot den vita sockeln(det finns ingenting annat på huset som är svart).

Finns det verkligen inga vita plaströr på marknaden? Hur har ni andra gjort som har vita stuprör?
 
Hej Betina

jag löste samma problem med att använda grå sockelfärg samt de gråa avloppsrören
tänk på att de röda markavloppsrören inte tål uv-ljus o bleks med tiden.

Annars kan du ju kolla på färgbutiken om de har nån färg att måla pvc-markrören med.

/Cerwin
 
Betina
Tack, jag ska genast kolla om det finns någon vit färg till att måla pvc med.
 
Jag har vita rör direkt från handlaren.
Byt rören, du behöver inte byta hängrännorna.
 
Finns en sorts trattliknande "plastskålar" som man sätter på markrören under stuprören. Dessa gräver man ner i gruset runt huset och häller grus eller fina stenar i så slipper man rör som sticker upp och som dessutom blir sneda och vinda av tjäle och ungar som leker mm. Sådana har vi tänkt köpa...om de är bra visar sig. Kan tänka mig att det kan bli problem om det fryser i "skålarna" och det börjar regna. Någon som har erfarenhet av dessa (om ni ens fattade vad jag menar)?
 
Betina
BAS skrev:
Jag har vita rör direkt från handlaren.
Byt rören, du behöver inte byta hängrännorna.
Låter som du tänker på fel rör nu. Jag har vita hängrännor, vita stuprännor och vita brunnsutkastare. Men under dessa sitter nu ett svart plaströr, är du med? Jag tror inte heller jag behöver byta hängrännor.

Alsti 18, jag ska kolla det där med tratten, tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.