Hur många m3 per månad drar ditt hus?

Har ett nybygge på 150 kvm (1-plans) som jag precis startat upp, så det vore lite intressant att jämföra (beror givetvis från hus till hus det förstår jag).
 
10 kubik i månaden är väl vanligt. Ungefär...
 
Fredrik i Trollhättan skrev:
10 kubik i månaden är väl vanligt. Ungefär...
180 liter per vuxen person och dag berättade min käre far VVS-ingenjören.
 
2 vuxna inga barn.

Förbrukning på igenomsnitt senaste året på 122 liter / dygn.

Vilket ger nästan 45 kubik m. per år.

// Snozzi
 
Två vuxna ett barn 146 kubik/år
 
Sedan vi flyttade in 6/3 (6 månader) så har det gått åt 75 kubik! Mycket, lite eller normalt?
 
Normalt skulle jag vilja säga.
 
två vuxna ett barn+gräsmatta: ca 100 kubik/år
 
Två vuxna. +Diskmaskin 170m3 på 6 månader? :-/
 
Hej

Mistänker man att man har konstigt hög förbrukning så rekomenderar jag att kolla mätaren själv. tappa upp några graderade 10L hinkar och läsa av mätaren.

Jag gjorde detta och vad kom jag fram till.... Jo att den visade 100% förmycket :surprised: kontaktade komunen vilka plockade ned mätaren och mätte upp den 6mil ifrån mig och jo då hade geggan lossnat i röret och vips så visade mätaren 3-6% för mycket. Och vad hände ingen trodde på mig fast en av komunens VA tekniker var med och konstaterade samma. Efter mycket stångande med komunen fick jag halva fakturan avdragen fast dom erkände alldrig att jag hade rätt >:(
Tror jag har en tråd sedan tidigare om detta...
 
Bra fråga! gratis e gott!!!
Vattnenledningen till grannen har gått sönder så VA verket har dragit en slang från vårat garage till honom och i samband med det tog dom bort vattenmätaren och satte dit ett rakt rör. Dom verkar ha svårt att bestämma hur dom ska göra (laga alt dra in helt nytt från vägen) har haft gratis vatten i snart 1 år.

;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.