Jag ska bygga en ny toa i min stuga. Vattnet kommer i nuläget in till köket (10meter bort) och jag tänkte koppla på en 22mm pex som jag drar under stugan (som står på plint) och in till toan som kommer ha dush och tvättställ. (mindre dim kanske räcker?)

Jag kommer även sätta en varmvattenberedare i toan som ska förse diskbänken i köket med varmvatten och behöver alltså dra tillbaka varmvattnet under stugan (i dagsläget har ja en liten varmvattenberedare under diskbänken som jag tänkte ta bort)

Frågan är hu jag ska lösa det med isolering och frostskydd för de två rören. Vet inte exakt vilken storlek jag behöver på värmeröret 15mm kanske är onödigt med tanke på att det bara ska förse en blandare.??

Det kommer även behövas ett frostskydd då rören går under stugan. Hur kan man lösa detta på smidigaste sätt? Jag vill ju bara ha EN värmeslinga som är i kontakt med båda rören och sammtidigt en isolering som sluter om båda.... sammditigt som varm och kall måste vara avskilt något...
 
Du köper en lång värmekabel som du lindar runt vattenslangen fram och åter, sedan isolerar du hela sträckan. En bra värmekabel för ändamålet är den självbegränsande kabeln som heter ETL.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.