Hej!
Vi håller på att lägga om uppfarten och passar därför på att dra in kallvatten till garaget. Det är ca 3,5-4 meter mellan huset och garaget. Har grävt idag och kommer ner ca 50-55cm tills det ligger duk och dylikt ivägen. Så på det djupet kommer vi lägga Pem slang.
Vad bör vi klara oss med, med tanke på frost/tjäle?
Räcker det att isolera och tömma vattnet under sträng vinter? Eller SKA man ha med värmekabel? Huset står på krypgrund och garaget på platta.
Vad tror ni behövs för dessa 4 meter?
 
Sätt i värmekabel! Utanpå vet jag inget om. Du kan göra det senare, inget som beöver göras nu.
 
  • Gilla
Msport
  • Laddar…
Unikt namn
Jag hade kört värmekabel med isolerat rör, men samtisigt siktat på att enkelt kunna tömma röret vid behov (om elen är dyr) med någon smart placerad ventil eller kran.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag hade kört värmekabel med isolerat rör, men samtisigt siktat på att enkelt kunna tömma röret vid behov (om elen är dyr) med någon smart placerad ventil eller kran.
Rörmokaren som har varit här och kikat på eventuella vägar ville sätta T-kors efter mätaren och en ”ballofix” för att kunna öppna systemet och blåsa ut vattnet, med öppen kran i garaget då. Låter som det skulle va en bra lösning då i kombination med värmekabel.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.