Haft problem med seg avrinning och nu verkar det helt stannat. Tog mig tid att rengöra det markerade på bild. Trots det rinner det inte ner överhuvudtaget.

Har testat följande:
1. Tappat i vatten direkt i golvet och det rinner av direkt. Dvs verkar inte vara stopp i själva huvudröret?
2. Lättar jag på den tjocka slangen (2) som går ner i golvet så tryck/baksug (?) släpper lite så rinner vattnet ner direkt.

Frågor:
1) Min diskmaskin slutade fungera för cirka 2 månader sedan. Kan en trasig diskmaskin med skit i slangarna skapa problem för resten av avrinningen? Har inte gett mig på att rengöra dessa än då jag ska åka utomlands imorgon, vill inte riskera droppande vatten när jag är borta.
2) Om svaret är JA på ovan, kan man koppla bort slangen som rör diskmaskinen (5 på bifogad bild) och plugga igen dessa?


PS koppen är lös i illustrativt syfte. Inget jag monterat sådär ;)
 
  • Bild på en handfatets avloppsrör med markerade delar, inkluderande en diskmaskinslutning och en flexibel slanga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla 1 så den är fri.
 
Rensade 1:an. Låg en halv kyckling där. Men fortfarande tvärstop. Köpte en sugpropp och det släppte nästan direkt. Nu rinner det på fint :)
 
B Bondra skrev:
Rensade 1:an. Låg en halv kyckling där. Men fortfarande tvärstop.
Den andra kycklinghalvan hade väl satt sig på tvären någonstans.
 
  • Gilla
Bondra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.