Har en Cylinda DM645 AVH. På senare tid har det börjat samla klart och rent vatten i diskmaskinen på botten när jag kör normalprogrammet (65 grader). Finns inte kvar när jag kör avspolning, snabb eller ECO-programmet. Jättemärkligt. Har rengjort filter, lossat på impellerskyddet och sett att den snurrar fritt åt båda håll. Förstår inte riktigt varför det skulle samlas vatten på just normalprogrammet. Kan få bort det snabbt genom att starta valfritt program (som då inleder med en tömningsmanöver) men det känns också som en omväg. Vad kan det vara? Har inte riktigt vågat ge mig på att lossa avloppet, ser väldigt 'tätt ut', men har kört Mudin Express i diskhonen som den är kopplad till för säkerhets skull och det flödar på fritt i honen.

Har också kört en såndär Finish Diskmaskinrengöring..enda effekten blev att allting rullar lättare..
 
Q qaragonic skrev:
Har en Cylinda DM645 AVH. På senare tid har det börjat samla klart och rent vatten i diskmaskinen på botten när jag kör normalprogrammet (65 grader). Finns inte kvar när jag kör avspolning, snabb eller ECO-programmet. Jättemärkligt. Har rengjort filter, lossat på impellerskyddet och sett att den snurrar fritt åt båda håll. Förstår inte riktigt varför det skulle samlas vatten på just normalprogrammet. Kan få bort det snabbt genom att starta valfritt program (som då inleder med en tömningsmanöver) men det känns också som en omväg. Vad kan det vara? Har inte riktigt vågat ge mig på att lossa avloppet, ser väldigt 'tätt ut', men har kört Mudin Express i diskhonen som den är kopplad till för säkerhets skull och det flödar på fritt i honen.

Har också kört en såndär Finish Diskmaskinrengöring..enda effekten blev att allting rullar lättare..
Komplicerad rörinstallation under diskho med blandning av plast- och metallrör och avloppsslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av VVS- och avloppsrör under vit diskbänk, inklusive flexibla anslutningar och sifon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Q qaragonic skrev:
[bild]
[bild]
Såhär ser kopplingen ut, har tömt vattenlåset (var rent) men inte kopplat loss något annat, ser ut som att det finns en klämma runt den som är för diskmaskinen. Ser också ett buntband som lossnat, kan det vara något som blivit fel med 'krökningen' som ska finnas vid avloppet?
 
A
det är en bosch smaldisk du har

du får ju kolla sluttiden på tömningen på programmet om den diffar för då är det ju programfel
 
electroluxaren skrev:
det är en bosch smaldisk du har

du får ju kolla sluttiden på tömningen på programmet om den diffar för då är det ju programfel
Hej Electroluxaren! Tack för svar! Vad intressant, det står Cylinda men Made in Germany, "white-label" diskmaskin? I vilket fall - har haft denna diskmaskin i flera år, hur kan jag kontrollera om något har ändrats? Finns absolut inga inställningar att ställa in, annat än att välja program
 
A
Q qaragonic skrev:
Hej Electroluxaren! Tack för svar! Vad intressant, det står Cylinda men Made in Germany, "white-label" diskmaskin? I vilket fall - har haft denna diskmaskin i flera år, hur kan jag kontrollera om något har ändrats? Finns absolut inga inställningar att ställa in, annat än att välja program
inget ändras av sig självt
slutömningen skall tidsmässigt räcka till
men blir det stopp i avloppet kan den tiden inte räcka till
 
electroluxaren skrev:
inget ändras av sig självt
slutömningen skall tidsmässigt räcka till
men blir det stopp i avloppet kan den tiden inte räcka till
Det jag misstänkte, men är det inte konstigt att de andra programmen inte har det problemet? I manualen verkar de ha exakt samma förlopp, bara olika grundtemperatur
 
A
jo det är därför man kan misstänka stop i ditt avlopp, du kan ju prova med att hålla slangen direkt i vasken och se om det blir någon skillnad
 
Kopplade loss slangen och tittade in. Ser helt rent ut, inte ens några beläggningar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.