God afton alla! Jag håller på och bygger om mitt kök hemma och ska ha diskmaskin på andra sidan rummet från diskhon! Köket är inte bredare än 2m och under parketten så ligger det spånskivor och sen sand under det! Våran tanke var först att dra rören till diskmaskinen mot väggen och lista in dom.
Nu har jag fått en annan ide! Kan man inte dra rören under golvet, i sanden? Kan kan man ju men får man göra så?
 
Räkna med att det kan bli svaj i skarvskivan du återställer med, så förlägg helst stråket under köksskåpen om det är möjligt. Och använd rör i rör för vatten som en extra säkerhet och vattenlås och riktiga grå avloppsrör.
 
Dra ett separat avlopp från stammen och ett vattenrör från diskbänkskåpet och sedan upp bakom maskinen, Inga skarvar o inga slangar i golvet. Koppla vattenledningen till blandarens anslutning för diskmaskin, så blir det i praktiken bara en förlängning.
 
Dr.L skrev:
Dra ett separat avlopp från stammen och ett vattenrör från diskbänkskåpet och sedan upp bakom maskinen, Inga skarvar o inga slangar i golvet. Koppla vattenledningen till blandarens anslutning för diskmaskin, så blir det i praktiken bara en förlängning.
Jo det är precis så vi tänkt göra. Har pratat med en rörkille som kommer hit och gör det och han sa att det inte va några problem så...

Tror inte det blir några problem med svaj eller i och med att man lägger ner rören i sanden, lägger sand över och sen skivan på det, hoppas iaf att det inte blir nått svaj
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.