Jo det är så här att jag har en gäststuga på tomten, och enligt förra ägarna "väldigt gamla och snurriga och dessutom döda nu" skulle det endast finnas avlopp och el i stugan.. verkar ju lite skumt att man gräver för avlopp och el men skippar vatten? det hänger ju lixom ihop med avlopp och vatten.. Så idag var jag ute och spekade efter inkommande rör och mycket riktigt hittade jag en plastslang under trappan som går in i plattan på samma ställe som avloppet ligger..
Inne i stugan är det förberett för kök, alltså inget kök på plats men avloppet och ett handfat finns och även ett eluttag för tvättmaskin(?)

Har varit i källarn på bostadshuset där inkommande vatten finns och letat efter ev avstickare men hittar bara en avstickare som går till pannrummet som finns i en annan byggnad på tomten och där kan jag inte heller se nån avstickare...

Är inte så hemma på sånt här men skulle det kunna vara så att det finns en avstickare på kulverten mellan bostadshus och pannrummet för vatten till gäststugan?

Finns det något knep för sånt här eller är det bara att börja gräva upp tomten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.