Jag har ett helkaklat badrum som genomgick en helrenovering årsskiftet 2015-2016. När detta arbete gjordes så byttes även toalettdörren till en i fullbredd.
Tröskeln som följde med dörrkarmen gick inte att använda så den fick istället bytas ut mot en så kallad "våtrumströskel". Vid tidpunkten hade jag fortfarande inte gjort något med hallen, det arbetet pågår nu och klinkers kommer att sättas under nästa vecka. Vid tidpunkten var det alltså fortfarande spontat trägolv i hallen och därför valdes även en tröskel i trä.
Nu när hallen görs i ordning och klinkers kommer att möta klinkers vid toalettdörren så vill jag byta ut tröskeln mot en i aluminium istället.
Var kan man köpa en sådan?

Det kommer att vara en liten nivåskillnad (på 2cm eller något sådant) mellan badrummet och hallen och nivåskillnaden kommer att vara åt "rätt" håll så att säga så vatten kommer aldrig att kunna rinna ut i hallen om det inte blir fullständigt stopp i avloppet i duschen. Jag tänker mig därför att man monterar klinkers i hallen hela vägen fram till där den möter klinkersen i badrummet och på så sätt så kan man sätta dit en ganska så smal aluminiumprofil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.