Jag skulle vilja ha lite inspiration av er. Vi ska renovera ett gammalt kök och göra om det till ett stort badrum. Eftersom ytan blir cirka 13-15 kvadrat så har vi inte råd att helkakla det. Vi hade därför tänkt att bara kakla dusch hörnan och området ovanför badkaret. Resten ska vara våtrumstapet.
Är det någon som har bilder som gjort på liknande sätt?
 
Tänker göra på liknande sett men då inte våtrumstapet då vårat badrumm är i källaren. Blir ganska stora väggar att klä med kakel så jag tycker det kan bli lite serilt. (och mycke jobb)
 
Varför inte heller måla? Mycket snyggare
 
Håller absolut med föregående talare ;), blanda inte kakel och våtrumstapet, det ger def. intrycket av att 'här har vi inte haft råd att fullfölja hela vägen fram', målat däremot ger ett helt motsatt intryck (nämligen ett aktivt val), kombinera gärna med stora speglar på de målade ytorna vilket ger ett ännu mer genomtänkt intryck.

MVH//Christina.
 
vi har gjort detta men blev inte så nöjda, tyvärr.. det blev lite som ett omklädsrum. eftersom man var tvungen att ha en struktur på våtrumstapeten sa man i butiken, (får tankar tillbaka till skoltiden)
mvh
 
Hej!
Jag håller inte med om att det blir för dyrt?
En godkännd våtrumsmatta kostar MYCKET mer än t.ex vitkakel.
Nu är väl kanske inte vitkakel det mest "exotiska" men det går att göra mycket snyggt med enkla medel t.ex att man sätter några skift på diagonalen som ett bårdfällt.MYCKET snyggt!

Mvh Stefan
 
Har själv kakel/målad våtrumsväv.
Hur snyggt som helst samt att det blir billigare om man vill byta färg nån gång i framtiden.

Körde med flyggers godkända våtrumssystem så fukten blir inga problem. ;D
 
Att lämna kvar våtrumstapeten bakom ytgips, primer och färg borde inte vara så lämpligt. Det ger dubbla tätskikt och det skall man undvika.
 
gmats skrev:
Bra tanke, men hur går man tillväga för detta ?
Riva bort befintliga våtrumstapeten ?
Eller lämna den kvar och smäcka på ytgips, primer och färg (väv)?
Eller hur hade ni tänkt det ? förklara gärna för en som oxå vill renovera badrummet.
Detta svarade jag i en annan tråd om golvvärme:
Godkända mattor och mycket mera finns i länken
http://www.gvk.se/produkter/keramik.asp?art_cat=71

Ta en särskild titt i broschyren Säkra våtrum - Keramik & Plast. som finns alldeles i början

Där finns uppgifter om godkända väggmattor också ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.