Hej,

en firma har satt upp våtrumstapet hos mig. Är dessa svetsar OK? Ska tilläggas att det är i duschområdet.
IMG_0603.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser i vart fall ut som sk*t, är det en firma som gjort det?
 
KristinaRT
Om jag förstått detta med tätskikt och våtrumstapeter rättm ska tapeten fungera som tätskikt. Om det då finns hål i denna är det lika med att det finns hål i tätskiktet, och det är inte bra. Tvärt om det är riktigt illa eftersom det kan ge fuktskador.

Jag hade ringt firman i morgon och krävt att de kom och gjör och gör rätt....
 
T
Naturligtvis inte, ser ut som kattskit och dessutom kommer det att läcka in vatten i springorna.

Svetsade dom skarven samma dag som dom satte mattan?
 
De kommer jag inte ihåg. Vilken betydelse har det?
Jag har reklamerat detta efter bygget men det sa att det går inte att få bättre. Och att det är tät.
 
Nu har dom varit och reparerat. Jag är fortfarande inte riktigt nöjd men har inga referenser.
Är det någon som har en bild på en fin svets på våtrumstapet? Hur bra kan det bli?
 
Sedan flera år tillbaka är normalt förfarande att väggmattor i våtrum rullas ut horisontellt, med en bård högst upp, och alla horisontella skarvar läggs med överlapp. Då blir det sällan eller aldrig vertikala skarvar som behöver svetsas. Exempel på detta:
IMG_0330.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
R
sådär ser väl tapeten ut när man tar beslutet att den har gjort sitt och man river ner den.
 
Ser riktigt dåligt ut.
Reklamera och ge dom sparken
Ta dit nån som kan
 
Nu har Kakelhuset Karlskrona kommit för att fixa till denna katastrof och det blev en aning bättre. Men inte mer. Jag är färdig med dom, dom har tydligen bara en mattläggare och han verkar sakna talang. Jag vill inte se dom flera gånger hemma.
 
Hur blev resultatet? Är det för eländigt så ska du ju inte acceptera det utan reklamera hela jobbet och låta någon annan komma och slutföra arbetet istället.
 
R
jag håller med, risken är ju att du om ett halvår sitter med fukt inne i väggen.
 
Ja, någon annan ska göra det men absolut inte Kakelhuset. De har ställt till det från början till slut.
 
Ser ut som att Våtrumsmattan dragit sig med följd att en dålig svets släppt,vad sitter mattan uppsatt på för underlag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.