Hej hade över en mattläggare och tänkte kolla med er vad ni tycker om detta, han vek inte upp matten mot salningen på dörrkarmen . Se bilden detta är väl inte ok?
Golv med mörkt kakel vid en dörrkarm där mattan inte är veckad uppåt mot karmens sidosalning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Korrekt är det säkert inte.
Om det är nån fara, tveksamt.
Kommer det vatten rinnande dit? Blir säkert nån siliconsträng där.
Är du inte nöjd, påpeka direkt.
 
Uppvik är ju till för att hindra att vatten på mattan rinner in mot andra konstruktionsdelar. Detta verkar ju helt dumt för vattnet kan ohindrat komma åt sidan av träregeln.
Din mattläggare har inte förstått meningen med uppvik. Helt fel och reklamera!!
 
  • Gilla
Blund
  • Laddar…
Hade varit bättre att flytta in tröskeln mot badrummet. Men som det där är så blir det ju läckage om det svämmar över... Så jag håller med Thomas Blekinge.
Gör om och gör det ordentligt.
 
Redigerat:
Är han helt klar eller ska det svetsas i hörnen? Eller sättas vägg
Är han klar så ska du påtala det, har han mer kvar så kommer han troligtvis att limma i bitar och svetsa
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
nino skrev:
Är han helt klar eller ska det svetsas i hörnen? Eller sättas vägg
Är han klar så ska du påtala det, har han mer kvar så kommer han troligtvis att limma i bitar och svetsa
Tänkte precis skriva samma som du.
Det går inte att skära en matta hur som helst och vika upp delar som inte finns. Vad jag menar är om man ser hur han gjort, ser det bra ut, men inte helt färdigt.
 
Felet är inte mattan utan konstruktionen i sig, mattan kan inte skäras så att den blir större, det är det jag menar, lite otydlig kanske jag är nu, men de som kan sätta matta vet vad jag syftar på.
Mvh P-A
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja tröskeln skulle ha livat med innervägg då blir det bäst, antingen flytta in dörren en bygga på tröskeln inåt, lika vid plattsättning / tätskikt
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.