Hej kompisar. Ska just flytta in i en lägenhet. När ja började gå igenom lägenheten ordentlig märkte jag att våtrumsmattan inte sitter fast i väggen bakom‍
När man knackar på det är det helt tomt. På ett ställe är det till och med en stor "luftbubbla" på flera andra ställen är det hål.

Huset jag flyttat till ska om tre år lösas in av gruvan pga rasrisk.

Är det värt att klaga till värden?
Vad kan vara orsaken till släppen?
Ska jag accepter att de bara siliconar igen hålen i golv och väggar? Våtrumsmatta som inte sitter fast vid väggen med synlig luftbubbla och hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våtrumsmatta som inte fäster vid väggen med synligt hål och slitage tecken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våtrumsmatta i en hörna som inte sitter fast ordentligt med synliga slitningar och sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska det rivas och det är en hyresrätt så säg till hyresvärden om felen fixar dom det inte så är det väl så
 
nino nino skrev:
Ska det rivas och det är en hyresrätt så säg till hyresvärden om felen fixar dom det inte så är det väl så
Tänker om det kan finnas mögel å skit under. Mattan.
 
Jag vet ju inte hur ditt hus mår men jag hade mögel/röta i duschen på golv -vägg och precis samma symptom som du ,jag hade även också matta som hade rest sig runt brunnen ..

Är det därför som limmet släppt hemma hos dig??
 
Jag skulle inte ens orka klaga utan skaffa silicon och täta bara...........Det viktigaste är ju att det är tätt och inte fortsätter rinna ner vatten i nå ev skador.
 
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Jag vet ju inte hur ditt hus mår men jag hade mögel/röta i duschen på golv -vägg och precis samma symptom som du ,jag hade även också matta som hade rest sig runt brunnen ..

Är det därför som limmet släppt hemma hos dig??
Jag har inte vågat öppna upp och kollat. Men när jag trycker på "blåsan" låter det som om det ligger en fuktig disktrasa där innanför.
Pratade med värden idag. Blir till att riva allt mest troligt
 
S Stefan1972 skrev:
Jag skulle inte ens orka klaga utan skaffa silicon och täta bara...........Det viktigaste är ju att det är tätt och inte fortsätter rinna ner vatten i nå ev skador.
Men om det är mögel där bakom? Kan man inte bli sjuk av sånt? Det är ändå 3 år till inlösen, sen säkert något år till under förvaltning innan skiten ska rivas...
 
Det går ju inte att använda duschen om det är hål i plastmattan.

Kan inte värden installera en duschkabin tillsvidare om ändå skiten ska rivas inom ett par år.
 
  • Gilla
My* och 1 till
  • Laddar…
alm82 alm82 skrev:
Det går ju inte att använda duschen om det är hål i plastmattan.

Kan inte värden installera en duschkabin tillsvidare om ändå skiten ska rivas inom ett par år.
Nu är i alla fall bollen i rullning. Vi ser ju vart det slutar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.