Hej! Jag har köpt ett hus som har ett till litet hus på tomten som jag planerar att hyra ut. Innan jag hyr ut vill jag dock fräscha upp det.

I badrummet finns idag en våtrumsmatta som inte sitter fast mot väggen, den är enbart uppvikt mot väggen ca 10 cm. Det ser ut som att den sitter fast bra på golvet men mot väggen är det som att man bara har struntat i att sätta fast den. Är svårt att se på bilden men det är tyvärr den enda jag har.

Kan jag sätta fast den själv och hur går jag isåfall tillväga? Eller behöver jag ta in en golvläggare för att sätta fast mattan?

Planen är sen att sätta microcement på den. Kommer att vara en duschkabin och inte vanlig dusch så är mindre oroad för tätskiktet just nu, vet att duschkabin inte är godtyckligt som tätskikt enligt GVK men det räcker gott för mig just nu då jag inte har råd att göra om badrummet mer än planerat just nu.

Tack på förhand!
 
  • Badrum med våtrumsmatta uppdragen mot vägg, duschkabin, tvättmaskin och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut i hörnet, är det bara en gnöl av golvmatta där eller hur har det löst den biten?
 
Centano Centano skrev:
Hur ser det ut i hörnet, är det bara en gnöl av golvmatta där eller hur har det löst den biten?
Det såg ut som att de hade skurit ut för att göra ett bra hörn, men sen inte fäst det. Så är hängande flärpar om du förstår vad jag menar.
 

Bästa svaret

Det du skulle kunna göra är att sätta maskeringstejp på golvmattan precis där väggmattan slutar, värma väggmattan lite med hårtork så den blir lite mjukare, pensla mattlim på golvmattan, vänta tills du får hugg i limmet, värma väggmattan lite mer och gnugga fast den, dra tejpen och tvätta bort ev limkladd
 
  • Gilla
prunila
  • Laddar…
nino nino skrev:
Det du skulle kunna göra är att sätta maskeringstejp på golvmattan precis där väggmattan slutar, värma väggmattan lite med hårtork så den blir lite mjukare, pensla mattlim på golvmattan, vänta tills du får hugg i limmet, värma väggmattan lite mer och gnugga fast den, dra tejpen och tvätta bort ev limkladd
Grymt! Tusen tack för svar. Uppskattar det verkligen! Trevlig kväll :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.