Hej!
Har ett nybyggt hus ifrån sommaren 2012. Det finns det någon form av 2 års garantiperiod från hustillverkanren.
Nu valde vi våtrumsmatta i badrummet. Vi har haft ett par olika badrumsmattor på golvet och döm om vår förvåning när vi nu avlägsnade den så upptäckte vi att våtrumsmattan är missfärgad där badrumsmattan har legat.

Hur skall man resonera här?
1. Våtrumsmattan skall inte bli missfärgad what so ever. (Dvs reklamera!)
2. Det var/är fel på badrumsmattan och våtrumsmattan kan inte lastas för att man har lagt en badrumsmatta på den.. (Dvs vi får skylla oss själv inte lönt att reklamera)

Har ni några erfarenheter, och vad tycker ni?
 
  • 2014-02-09 12.17.50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2: Reklamera badrumsmattan och avkräv tillverkaren ersättning för missfärgningen av våtrumsmattan. En badrumsmatta ska inte missfärga golvet, och en tillverkare har ett produktansvar.
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Har man haft en matta med gummi under kan det bli så där på plastmattor, hände oss oxå tyvärr. Tarkett tog inget ansvar för det.
 
Hmm.. Inga kemikalier ni spillt?

Iofs så är min våtrumsmatta blå men smått missfärgad röd där kranen ibland har stått och droppat.
Tror nog att du kan ta ett snack och höra vad de säger iaf. Även om de kommer fram till att du inte har någon rättighet till reklamation så kanske de gör ett byte etc för att ha nöjda kunder.
 
Några fler här på bygga hus som råkat ut för samma problem som jag och TS? Mattan är Tarkett Aquarelle våtrumsgolv.
Ingen badrumsmatta eller starka rengöringsmedel är använda.

Badrummsmatta.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja det är nog ett stort problem med att lösa mattors gummi baksida färgar av sig. Men mitt våtrumsgolv har inte haft någon lös matta. Det har varit folk här och utfört fukt mätning men ingen fukt säger dom. Jag misstänker själv att det är limmet som har reagerat med mattan det är därför jag är intresserad av om fler har haft samma problem. Mattan är från 2010.
 
  • Gilla
Brutalius
  • Laddar…
Vi blev varnade för badrumsmattor med gummibaksida av mattläggaren redan innan. Som vi upplevt det innan, är det när den mattan är fuktig under längre tid som det kan vandra missfärgningar.. (tex vid toastolen om de stänker av olika slag.. eller om man har en matta vid duschen.. som man ställer sig blöt på).

Vi fick missfärgningar efter "fotavtryck" vid toastolen istället vi (??) mörka skuggor som inte gick att få bort.. och det var på bara nått år.. ingen ville ta nått ansvar.. trots att det inte borde vara möjligt.. de hävdade kors o tvärs om annat lim under mattan som gjort det hela.. osv.. (nej vi hade inte skor på oss inne, nej vi satt inte dygnet runt o gnugga smutsiga fötter vid toan.. och nej.. vi hade inte ens svarta strumpor på oss hela tiden..) :thumbdown:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.