Hej!
Jag har köpt lägenhet som jag får tillträde till om mindre än en månad, och vill i samband med tillträde renovera badrummet innan jag flyttar in. P.g.a både den pris- och tidsmässiga skillnaden mellan kakel/klinker och våtrumsmatta/våtrumstapet har jag bestämt mig för det senare.

MEN, jag hittar inga badrumsentreprenörer som vill utföra detta åt mig, alla kör bara med kakel. Jag har lagt upp jobbet både på brabyggare.se och en annan liknande sajt, och fått ETT svar där priset ligger på 60-68000 kr inkl vägg/golvmaterial exkl porslin, möbler, blandare etc. Vore kul att ha något annat att jämföra med. Det handlar nämligen om ett badrum på lite mindre än 6 kvm...

Så är det någon som har tips på en bra hantverkare som åtar sig arbeten i Sthlmsområdet (södra sidan av stan) med våtrumsmatta? Och är det någon som har erfarenhet av företaget Seniorkompetens? (http://www.seniorkompetens.org/)
 
Om jag själv ägde lägenheten så skulle jag inte tveka på att lägga de extra slantarna på att få ett helkaklat badrum - Det gynnar ju bara vid en senare försäljning.
Sen är det underbart att kliva in i ett helt nytt badrum med extra allt - För mig är badrum en viktig sak och jag skulle definitivt inte lägga många slantar på en lägenhet med våtrumsmatta utan att värdera att slita ut och få ngn att bygga om.

En nära bekant gjorde om sitt på dryga 5kvm, slutade ca 120.000 inklusive allt innan ROT. Där fälldes alla rör in i väggar och praktiskt taget en halv vägg är en spegel. Även nya spottar och eldragning inkluderad. Kvalitetsprodukter installerade genomgående.
Dåderman gjorde jobbet och i mitt tycke har dom gjort ett riktigt snyggt jobb.
 
Jaja, men nu kanske inte jag vill ha kakel och dessutom inte ser andrahandsvärdet som prio nummer ett? Jag vill ha ett boende som JAG trivs i, och jag har hittat en sjukt snygg våtrumsmatta som är finare än de flesta klinkerplattor jag sett.

Så gärna fortsatt input på entreprenörer som lägger våtrumsmattor och -tapeter.
 
Prata med en mäklare innan du gör detta. Skulle ALDRIG lägga in våtrumsmatta idag.
 
Jag frågade inte om jag ska lägga in våtrumsmatta eller inte, utan VEM som kan göra det.

Snälla, låt mig ta egna beslut angående vilket material jag använder i mitt eget hem.
 
dom som säljer mattan har dom ingen dom kan hänvisa till?
 
jag har bara varit i butiker på annan ort än där renoveringen ska utföras, så har ej haft möjlighet att kolla upp det :)
 
e du på riktigt?
 
är du?
 
lycka till :)
 
med vadå, KakelDanne?
 
Varför skulle hon vara knäpp som lägger in matta istf. klinker?
Hon har hittat en matta hon gillar. Klinker är bökigare att hålla rent. Klinker medför större risker för vattenskador då tätskiktet är dolt. Mattan är ett mkt säkrare val. Det är billigare att göra badrummet med matta.
Det verkar skadat att planera för försäljning INNAN man ens flyttat in. Förhoppningsvis bor man där mer än 10år och då är det ändå inte samma mode på mattor,kakel klinker m.m.
Kollat med rena mattläggare? De brukar ha våtrumsbehörighet. resten gör en snickare åt dig.
 
Du kan ju börja med att ringa/besöka butiker som finns i den staden du ska ha jobbet gjort och kolla med dem.
 
Vafan är det med folk?? Vill emmaeriksson ha våtrumsmatta så är det väl så??

Säkrare och i vissa fall snyggare än kakel. Dessutom slipper man pröjsa nån plattsättare som tror att han kan sätta samma priser som Tiger Woods.
 
slacker skrev:
Om jag själv ägde lägenheten så skulle jag inte tveka på att lägga de extra slantarna på att få ett helkaklat badrum - Det gynnar ju bara vid en senare försäljning.
Sen är det underbart att kliva in i ett helt nytt badrum med extra allt - För mig är badrum en viktig sak och jag skulle definitivt inte lägga många slantar på en lägenhet med våtrumsmatta utan att värdera att slita ut och få ngn att bygga om.

En nära bekant gjorde om sitt på dryga 5kvm, slutade ca 120.000 inklusive allt innan ROT. Där fälldes alla rör in i väggar och praktiskt taget en halv vägg är en spegel. Även nya spottar och eldragning inkluderad. Kvalitetsprodukter installerade genomgående.
Dåderman gjorde jobbet och i mitt tycke har dom gjort ett riktigt snyggt jobb.
Ja, men du har aldrig tänkt tanken på att det kanske inte passar allas plånbok att renovera ett badrum för 120k? Man kan nog klara sig på 20-25k för ett nytt badrum om man inte väljer nåt extraordinärt. Inkl allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.