Håller på med ett mindre badrum som jag ska sätta tätskikt kiilto kerasafe foliesystem på.

Har byggt väggarna med byggmax våtrumsgips ytterst https://www.byggmax.se/våtrumsgips-p07001

Enligt kiiltos instruktioner ska sugande underlag primas och blir inte klok på om dessa skivor räknas som sugande eller inte?

Finns det nån nackdel att prima i vilket fall? Köpte ett kit och har därmed primer så det räcker och blir över.
 
A abygg skrev:
Ej sugande, se [länk]
Det var ju ett klart och enkelt besked!
 
Jag vet inte om det är samma men jag blev rekomenderad att just inte använda dessa skivor utav mattläggaren då denne skulle sätta upp våtrumsmatta. Väggarna skulle så fall behöva spacklas före.

Men limma upp tätskikt för kakel kanske inte är samma.
 
T
T TheGame skrev:
Jag vet inte om det är samma men jag blev rekomenderad att just inte använda dessa skivor utav mattläggaren då denne skulle sätta upp våtrumsmatta. Väggarna skulle så fall behöva spacklas före.

Men limma upp tätskikt för kakel kanske inte är samma.
Problemet med våtrumsskivor är att dom ej är sugande och mattlimmet kräver ett sugande material för att torka. typ vanlig pappgips. Det är därför BKR aldrig fick med GVK på våtrumsgipståget som gick mellan 2010-2015.
 
  • Gilla
TheGame
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Problemet med våtrumsskivor är att dom ej är sugande och mattlimmet kräver ett sugande material för att torka. typ vanlig pappgips. Det är därför BKR aldrig fick med GVK på våtrumsgipståget som gick mellan 2010-2015.
Ok tack då förstår jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.