Hej!

Jag funderar om man kan gå upp med våtrumsmattan även i snedtaket i ett badrum som har vägghöjd ca 1,80 där det är som lägst?
Man måste väl kunna välja att sätta en vanlig vit matta där... o så finns det säkert både inner och ytterhörn som man kan limma mattan emot!?!

Det blir bara en liten snutt tak kvar ,,, kanske 1m eller så som är rakt och i fullhöjd. blir väl ett par takskivor typ huntonit där kan jag tänka mig.

Funderar oxå om man kan sätta matta i fönstersmygarna till takfönster? Där det idag är masonit så ser det inte ut som att det skulle vara så smart att lämna dessa utan matta.

Skall fönstersmygarna då kläs med gips eller kan man limma mattan direkt mot masoniten?

:) Vi vill förbereda så mycket som möjligt själva!
 
T
Nej, det ska vara målat på snedtaket enligt mig!
 
Vi har ett liknande badrum. Firman som satte dit våtrumsmattan vägrade att köra detta i snedtaket samt på "sidoväggarna" i vår lilla takkupa. Dom menade att det är för svårt att få till det bra. Dom målade därför dessa ytor. Vi har vit matta på väggarna och målat vitt på snedtaket.

Jag gjorde för övrigt det mesta i badrummet själv. Dock krävde mattfirman att få göra om underarbetet på väggarna om de skulle ansvara för ytorna. Då hade jag ändå fått till det som jag tyckte var helt slätt (bredspacklat och slipat med giraffslip). Jag kunde se sen att de bara brydde sig om att spackla på ett fåtal ställen. I varje fall blir mitt tips att inte lägga tid på detta om det är så att ni ändå måste betala nån för att göra om det.
 
ecb182 skrev:
Vi har ett liknande badrum. Firman som satte dit våtrumsmattan vägrade att köra detta i snedtaket samt på "sidoväggarna" i vår lilla takkupa. Dom menade att det är för svårt att få till det bra. Dom målade därför dessa ytor. Vi har vit matta på väggarna och målat vitt på snedtaket.

Jag gjorde för övrigt det mesta i badrummet själv. Dock krävde mattfirman att få göra om underarbetet på väggarna om de skulle ansvara för ytorna. Då hade jag ändå fått till det som jag tyckte var helt slätt (bredspacklat och slipat med giraffslip). Jag kunde se sen att de bara brydde sig om att spackla på ett fåtal ställen. I varje fall blir mitt tips att inte lägga tid på detta om det är så att ni ändå måste betala nån för att göra om det.
Åhh, vad trist. Det är snyggast med målat men jag hade ändå velat ha matta där för det känns säkrast. Speciellt i duschutrymmet!
 
T
Lika säkert med målarnas VT-system!
 
tank77 skrev:
Lika säkert med målarnas VT-system!
Ja, kanske det, jag är inte insatt i deras system. Måste väl läsa på det då. :( Som det är nu så är det ju klätt i smygar med masonit o ser ut som att vatten skulle kunna rinna rakt in i väggen i skarvarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.