Jag ska fräscha upp badrummet som är helkaklat upp till 2 m. Arbetet är tänkt att omfatta spackling och målning av väggar och tak ovanför kaklet. Kakel och klinker kommer jag lämna helt orörda. I taket fanns små sprickor i målningen och ca 25% av färgen är nu bortskrapad. Jag ser inget fuktgenomslag men undrar ändå om fukt kan komma från lgh ovanför.
Vilka råd kan ni ge mig i detta läge med tanke på ansvar och försäkringar. Tacksam för råd!
 
Vad är det mer exakt som gör att du misstänker fukt från ovanvåning? Är det blött? Är skadorna samma över hela taket eller mer på en sida?
 
Det är ingen fukt jag kan känna eller lukta mig till. Misstankarna beror på att lagret av färg/spackel över så stor yta så lätt gått att pilla och lyfta bort.
Saknar en fuktmätare.
 
P Palleen skrev:
Det är ingen fukt jag kan känna eller lukta mig till. Misstankarna beror på att lagret av färg/spackel över så stor yta så lätt gått att pilla och lyfta bort.
Saknar en fuktmätare.
Om det läcker från ovanvåningen så borde det vara koncentrerat till en del av taket, eller i varje fall mer på ett ställe.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.