Jag har tänkt använda en vatette v6 väggfördelare i min gäststuga med 3 vägggenomföringar och jag hade tänkt ansluta inkommande vatten i gaveln på väggfördelaren och om det är möjligt handfatet i den andra gaveln . När man ser på produkten i bild ser det ut som ena gaveln är pluggad och den andra ser ut att vara en anslutning med samma dimension som anslutningarna till väggenomföringarna. Det blir lite förvirrande när man läser att 3 anslutningar är 15 (1/2) och en är 10(3/8) står inget om den pluggade gaveln (om den nu är det) Jag vill inte strypa inkommande vatten till mindre än 15 (1/2)
 
Rickard.
Invändig G3/8” är den pluggade sidan, du kan gott välja lämplig koppling från den till den dimension på rör du vill ha 1cm av lite mindre dimension gör väldigt lite för flödet och troligtvis är fördelaren i sig den största boven här ändå.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Invändig G3/8” är den pluggade sidan, du kan gott välja lämplig koppling från den till den dimension på rör du vill ha 1cm av lite mindre dimension gör väldigt lite för flödet och troligtvis är fördelaren i sig den största boven här ändå.
Förstår jag det rätt om det är möjligt att använda bägge gavlarna till anslutningar och då är tanken att ansluta den opluggade till inkommande vatten och den pluggade till handfatet
 
Rickard.
T tepe48 skrev:
Förstår jag det rätt om det är möjligt att använda bägge gavlarna till anslutningar och då är tanken att ansluta den opluggade till inkommande vatten och den pluggade till handfatet
Har inte forskat i hur avstängaren fungerar på dom med men i övrigt kan man använda dom hur som helst så det fungerar.
 
Vredet stänger typiskt den undre inkommande anslutningen mot resten av anslutningarna. Min gissning bara genom att snegla lätt på en koppling är att denna även stänger nedåt mot den pluggade gaveln. Ser i all fall ur som man ser änden på pluggningen om man kollar från andra gaveln
 
Jag kan ju välja en fördelare utan avstängningsventil så är det problemet löst ,det huvudsakliga är att det är möjligt att göra anslutningar i ändarna/gavlarna för inkommande vatten och tvättställsblandaren .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.