Var vill du helst komma när du klickar på Senaste inlägget uppe i svarta listen?

  • Antal röster
    24
  • Omröstningen stängd .
När ni klickar på "Senaste inlägget: 17:35 Favorit i repris. Plintar eller plattor?" allra högst upp i den svarta listen. Vill ni då helst komma till sista inlägget eller vill ni hellre komma till senast olästa inlägget?

Personligen vill jag helst komma till sista inlägget eftersom det står senaste inlägget och en tidpunkt och då vill jag inte komma in tidigare i den tråden. Ibland har jag inte ens sett tråden innan och då vill jag inte alltid börja från förstainlägget. Men vad tycker ni andra? :)
 
Och jag ansluter mig till andra sidan, som hellre vill komma till det senaste olästa inlägget, dvs, jag kan fortsätta läsa där jag var i tråden förra gången. Jag tycker mest det är frustrerande att alltid behöva scrolla tillbaka.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Och jag ansluter mig till andra sidan, som hellre vill komma till det senaste olästa inlägget, dvs, jag kan fortsätta läsa där jag var i tråden förra gången. Jag tycker mest det är frustrerande att alltid behöva scrolla tillbaka.
Jag håller med dig!
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Och jag ansluter mig till andra sidan, som hellre vill komma till det senaste olästa inlägget, dvs, jag kan fortsätta läsa där jag var i tråden förra gången. Jag tycker mest det är frustrerande att alltid behöva scrolla tillbaka.
Jag håller med Johan. Jag vill hamna kronologiskt i diskussionen så jag hänger med. Börja baklänges innebär för mig en massa scrollande för att inte missa omständigheter och annat som skrivits.
 
Jag är bara rädd för att det är en massa "seniora" snubbar (typ nördar) som tycker som ni medan alla andra vanliga besökare tycker som jag. :) Men jag kan ha fel..
 
Per Eskilsson skrev:
Jag är bara rädd för att det är en massa "seniora" snubbar (typ nördar) som tycker som ni medan alla andra vanliga besökare tycker som jag. :) Men jag kan ha fel..
Ja där tror jag att du kan ha en poäng förvisso. Det är mer vi som läser mycket här som ofta hänger med i de trådar som intresserar oss och då vill hamna "rätt" där vi var senast och fortsätta.

Användare som inte nyttjat forumet lika frekvent kanske vill hamna i slutet mer för att se utvecklingen än kanske att i detalj läsa hela tråden.

Dock tror jag att du mest får svar av oss nördar här under informationsforumet.

Kanske bättre att försöka ha en omröstning på huvudsidan eller nåt istället för att nå fler användare och kanske även nå de som inte orkar skriva men kan tänka sig att klicka i omröstningen för att registrera sin åsikt?
 
Senast olästa tycker jag. Du får nog svårt att hitta någon som tycker som du Per ;)
 
Rösta gärna i omröstningen också! :)
 
Trycker man på senaste inlägget-länken så tycker jag att det mest intuitiva är att hamna just på det senaste inlägget. Sen kan jag förstå att en del rävar som jag själv hellre hamnar på senaste olästa, vilket då blir det första om jag inte läst tråden innan. Men själv använder jag andra metoder för att tracka 'mina' trådar och tycker det är störigt att hamna först i en ny tråd som kanske har en massa poster, då vill jag helst uppdatera mig på current status och om den verkar intressant sedan gå tillbaka till starten och läsa på.

Så summa kardemumma håller jag på sista inlägget, vi rävar har andra metoder för att hålla koll på 'våra' trådar. Jmho.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Johan mlg Karlsson skrev:
Rösta gärna i omröstningen också! :)
Ser ingen omröstning på ipaddan!?
 
Senast olästa så klart, rubba inte min världsbild nu. ;)
 
Är jag riktigt jobbig när jag vill ha det som en profilinställning på hur jag vill ha det?
 
Precis som det är nu.
 
Thomas59
Skulle vilja komma till en solig strand med goda drinkar med paraplyer i. Går det att ordna är jag nöjd.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Länken uppe i den svarta listen använder jag aldrig, så den kan gärna få visa vart som helst. Bara ni har kvar det jag använder - dvs under fliken "Forum" väljer jag "Senaste inläggen", scrollar igenom vilka trådar som det hänt något i, och i de som verkar intressanta klickar jag på den gula "dokumentikonen" allra längst till vänster för att få läsa senaste olästa inlägg (dvs sedan jag var inne senast). Det funkar perfekt för mig!
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.